Table of Contents Table of Contents
Next Page  21 / 70 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 21 / 70 Previous Page
Page Background

21

בטיחות ובריאות של עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

‰ תשומת לב להבחנה בשינויים או בהתנהגות חריגה אצל העובד, הדורשת התערבות או הפסקת

עבודה.

‰ זיהוי מוקדם על ידי הממונה או המנהל במקום של סימני משבר (בכי, התכנסות פנימה, כעס,

דיכאון וכד’).

‰ מינוי של עמית או חונך, המסייע באופן שוטף בעת הצורך.

דוגמאות מהשטח למתן מענה ותמיכה לעובד בעל מוגבלות במצבי משבר:

יוכל לשוחח עם אדם שנמצא עמו בקשר טוב ושאיתו הוא יכול לשוחח בחופשיות

א

ובגילוי לב.

במידה שקיים אי-שקט אצל העובד, הוא יוכל לעבור לעמדת עבודה אחרת או לצאת

א

החוצה.

יכול לצאת מהעבודה מוקדם מהרגיל.

א

בעת הצורך, מתקשרים לעובדת הסוציאלית או לאחראי משאבי האנוש הנמצא במפעל.

א

שיחה מרגיעה ובירור, עם או בלי המנהל.

א

גישה ישירה למנהל או לעו"ס בעת מצוקה.

א

חדר מנוחה לעת הצורך.

א

שינוי עבודה בעת מצוקה (עבודה קלה יותר ומלחיצה פחות).

א

הרחקת כלי העבודה מסוכנים מידי העובד.

א