

21
בטיחות ובריאות של עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
‰ תשומת לב להבחנה בשינויים או בהתנהגות חריגה אצל העובד, הדורשת התערבות או הפסקת
עבודה.
‰ זיהוי מוקדם על ידי הממונה או המנהל במקום של סימני משבר (בכי, התכנסות פנימה, כעס,
דיכאון וכד’).
‰ מינוי של עמית או חונך, המסייע באופן שוטף בעת הצורך.
דוגמאות מהשטח למתן מענה ותמיכה לעובד בעל מוגבלות במצבי משבר:
יוכל לשוחח עם אדם שנמצא עמו בקשר טוב ושאיתו הוא יכול לשוחח בחופשיות
א
ובגילוי לב.
במידה שקיים אי-שקט אצל העובד, הוא יוכל לעבור לעמדת עבודה אחרת או לצאת
א
החוצה.
יכול לצאת מהעבודה מוקדם מהרגיל.
א
בעת הצורך, מתקשרים לעובדת הסוציאלית או לאחראי משאבי האנוש הנמצא במפעל.
א
שיחה מרגיעה ובירור, עם או בלי המנהל.
א
גישה ישירה למנהל או לעו"ס בעת מצוקה.
א
חדר מנוחה לעת הצורך.
א
שינוי עבודה בעת מצוקה (עבודה קלה יותר ומלחיצה פחות).
א
הרחקת כלי העבודה מסוכנים מידי העובד.
א