

176
י מ י ע י ו ן
נושאי הלימוד
• זיהוי מוקדם ואבחון בעיות בריאותאופייניותהנגרמות כתוצאהמתהליך עבודה בתנוחה
בעייתית: בעיות אורתופדיות, ירידה ביציבות, שיבושים בשיווי משקל וכו’.
• זיהוי ואבחון עמדותעבודה המהוותסיכון בריאותי ברצפתהייצור. הדגמתתהליך הניתוח
הפונקציונאלי שמוביל לתירגול אישי המאפשר הסתגלות יעילה יותר לאילוצים של
עמדות ספציפיות.
• דיון על שיטות קיימות של שימוש נכון בתנועות הגוף תוך כדי שיתוף החניכים.
- פעילות מדויקת וחכמה של תנועות הגוף וכיצד ניתן ליישם את
BBE
• הצגת השיטה
השיטה הלכה למעשה. תרגילים מעשיים.
• הדגמהמעשיתשל הסדנה לאיכותהישיבה. הדגמתהסדנה לשיפור התיפקוד התנוחות
עבודה לא נוחות. החניכים רוכשים ידע בסיסי שניתן ליישום בשטח.
• דיון על נושא היישום בפעילות השוטפת ובהדרכות של הממונה עבור העובדים.
נושאי הלימוד
• יסודות תפיסת הבטיחות;
• יסודות הגישה הפרואקטיבית ויישומה בתחום הבטיחות;
• כיצד נגבש מדיניות בטיחות בארגון;
• מיצוב מעמדו של הממונה על הבטיחות בארגון;
• שילוב הגישה הפרואקטיבית בתכנית לניהול הבטיחות בהתאם לתקנות החדשות.
קלג. יום עיון בנושא הפחתת סיכוני בריאות
העובד ברמת הגורם האנושי
קלד. יום עיון בנושא גיבוש תפיסת הבטיחות
בארגון בגישה הפרואקטיבית