Table of Contents Table of Contents
Next Page  177 / 218 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 177 / 218 Previous Page
Page Background

177

י מ י ע י ו ן

נושאי הלימוד

• גורמים המשפיעים על תפקוד והתנהגות העובד;

• כיצד ניתן לחזות כשלים אנושיים פוטנציאליים ולנהל אותם;

• ניהול כשלים בגישה הפרואקטיבית - יזומה של הערכת סיכונים;

• ניהול כשלים בגישה ריאקטיבית - בתגובה לתקרית או לתאונה;

• הגורם אנושי - כיצד הוא תורם לתאונות עבודה ולכשלים אנושיים;

• בחינת הגורם האנושי באמצעות מערכת לניהול הבטיחות ובקרת סיכונים.

נושאי הלימוד

• תאוריות בקידום הבריאות;

• מודלים יישומיים בקידום הבריאות;

• שלבים בישום והטמעת פעילויות מקדמות בריאות לתוך יום העבודה.

נושאי הלימוד

• חובות תופס המפעל (ההנהלה) על פי התקנות החדשות ומשמעות חובות אלה

לגביו;

• בניית מסגרת לעבודה משותפת (“צוות היגוי”) עם ההנהלה;

• מימוש חובת המנהל לפקח על ניהול הסיכונים בארגון. כיצד יעשה זאת?

• לימוד נושא “סיכון קביל” מנקודת ראות המנהל, וקריטריונים לקביעת סיכון כקביל;

• הבנה לעומק של קונפליקטים בין ממונה על הבטיחות להנהלה, וראייה מאוזנת של

המצב;

• כלים לממונה לשיפור יכולת ניהול משא ומתן מול גורמי הנהלה, וגיוסם לטובת

הבטיחות.

קלה. יום עיון בנושא ניתוח הכשלים בעבודה

כתוצאה ישירה של הגורם האנושי

קלו. יום עיון בנושא מודלים להטמעת

תכניות בריאות בעבודה - הלכה למעשה

קלז. יום עיון בנושא מימשק עבודה נכון

בין הממונה על הבטיחות לגורמי ההנהלה

לצורך הטעמת התקנות לתכנית ניהול הבטיחות