כניסה הרשמה צור קשר

העסקת בני נוער בחופשת הקיץ

 

עודכן ב:01/07/2009

 

חופשת הקיץ תחל בקרוב, וחלק ניכר מבני הנוער יחלו לעבוד בתקופה זו במקומות עבודה ברחבי הארץ.

המסגרת הנורמטיבית להעסקת בני נוער מוסדרת בחוק עבודת הנוער אשר שם במרכזו את הנער/ה וקובע הוראות ברורות לגבי דרך העסקתם תוך הטלת קנסות ועונשים למעסיקים אשר יפרו את הוראותיו.

אשר על כן, מומלץ למעבידים ליישם הוראות חוק זה, וזאת לאור מבצעי האכיפה אשר מתוכננים על ידי מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת, כאשר לדוגמא בשנת 2008 הוטלו 567 קנסות בסכום כולל של 4,575.000 ש"ח ועוד הוגשו 12 כתבי אישום נגד מעסיקים אשר הפרו את הוראות חוק עבודת הנוער.

תקנות עבודת הנוער (עבודות אסורות ועבודות מוגבלות), התשנ"ו-1995, קובעות הגבלות ואיסורים על העסקת בני נוער בעבודות מסוימות, בין השאר על עבודה עם גורמים מכניים ואחרים (עבודה תת-קרקעית במכרה, התקנה, חפירה או בנייה של באר, בור שופכין או מנהרה, ריתוך או ניקוי מנוע); על עבודה עם מכונות ומיתקנים מסוימים (מכונות חיתוך, מקצצות בשר, שריפת סיד או גבס או מכונות לישה); על עבודה עם גורמים פיזיקליים (עבודה עם מכשירים פולטי קרינת לייזר, עבודה במכשירי קרינה מייננת או בחומרים רדיואקטיביים); על עבודה עם גורמים כימיים (עבודה עם ממסים אורגניים, עם חומרי הדברה למיניהם או בייצור סיגריות); על עבודה עם גורמים ביולוגיים (עבודה במחלקות בתי-חולים שקיימת בהן סכנת הידבקות במחלות זיהומיות, טיפול בגופות נפטרים או עבודה בבית-מטבחיים) וכן הלאה.

באתר "פסק-דין" מתפרסם מאמר מקיף מאת עו"ד אורנה שמריהו המתייחס לכל ההיבטים וההסדרים העיקריים החלים על העסקת בני נוער בחופשת הקיץ (גיל, אישורים נדרשים, שעות עבודה, שכר, עבודות אסורות ועוד).

מינהל האכיפה פותח בימים אלו, בפעילות הסברתית להעלאת המודעות בקרב בני הנוער וציבור המעסיקים להוראות חוקי העבודה המסדירים את תנאי העבודה של בני הנוער. כחלק מפעילות זו, משרד התמ"ת פתח אתר משנה ובו מידע לעניין העסקה נכונה של בני נוער:
אתר משרד התמ"ת: העסקת בני נוער, כולל חוקים, תקנות והיתרים בתחום עבודת נוער

 

מקור:משרד התמ"ת
אתר פסק דין (עו"ד אורנה שמריהו).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע