כניסה הרשמה צור קשר

ביה"ד האזורי לעבודה בנצרת הרשיע יזם וחברה קבלנית בגין תאונת עבודה של נער

 

עודכן ב:30/06/2009

 

כבוד השופטת עידית איצקוביץ מביה"ד האזורי לעבודה בנצרת הרשיעה את ג'סאן כנעאן חמוד אשר היה יזם של בניית המתחם מיי בייבי" בכפר ירכא, ואת קבלנית המשנה, חב' אשקר לבניין בע"מ, בגין תאונת עבודה שאירעה בשנת 2005, במהלך בניית המתחם.

כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד רחל בורנשטיין ממשרד התמ"ת במחוז חיפה והצפון, ייחס ליזם הבניה ג'סאן כנעאן חמוד עבירות של אי מינוי מנהל עבודה באתר בניה, ביצוע עבודות בקרבת קווי חשמל במתח גבוה ואי מניעת מגע עם תילי החשמל.

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הטיל על היזם קנס כספי בסך של 55,000 ש"ח וחייב אותו לחתום על התחייבות בסך של 65,000 ש"ח להימנע מביצוע העבירות שיוחסו לו בכתב האישום למשך 3 שנים.
כמו כן, הטיל ביה"ד קנס בסך 15,000 ש"ח והתחיבות בסך 20,000 ש"ח על חב' הבניה ומנהלה, בגין עבירות של העדר הדרכת עובד והעסקת נער בשעות לילה וללא אישור רפואי.

תחילת הבנייה במתחם הגדול "מיי בייבי" בכפר ירכא, היתה ללא היתר בניה ובקרבה מסוכנת ואסורה לקווי החשמל שעברו מעליו, וזאת על אף ההתראות וצו איסור בניה שהוצאו ע"י המועצה המקומית לתכנון ובניה - הגליל המערבי.
בשלב הסופי של הבניה הבלתי חוקית, במהלך ביצוע עבודות יציקת הבטון על גג המבנה, הועסק הנער הנפגע שהיה קטין באותה עת בהחלקה ויישור הבטון.
המגרפה ממתכת, בה אחז לצורך עבודתו, נגעה בתילי חשמל, הנער התחשמל, איבד את הכרתו ונאלצו לכרות שתיים מאצבעות רגלו.

ג'סאן כנעאן חמוד, היזם והבעלים של חב' "מיי בייבי" בע"מ אשר עסק בבניה הבלתי חוקית, כפר במשפט באחריותו לתאונה. ביה"ד מצא אותו אשם וקבע, כי בתור יזם הבניה בפועל יש לראותו כ"מבצע הבניה" האחראי למחדלים ולהפרת הוראות הבטיחות, וכי העבירות אותן עבר הנאשם הן עבירות חמורות בתחום של בטיחות בעבודה, אשר גרמו לפציעה קשה בעובד צעיר.

 

מקור: משרד התמ"ת .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע