כניסה הרשמה צור קשר

חשמלאי רכב הוכר כנפגע עבודה בשל שימוש בציוד כבד ורוטט

 

עודכן ב:22/06/2009

 

בית הדין לעבודה בחיפה הכיר בפגיעה במרפקי הידיים של חשמלאי רכב וציוד כבד כ"פגיעה בעבודה".

עבודתו של תושב איזור חיפה, כבן 53, כחשמלאי רכב וציוד כבד במוסך במפרץ חיפה, במשך כ-30 שנה, כללה הרכבה ופירוק של חלקים כבדים שמשקלם נע בין 30 ל- 40 ק"ג.

לצורך עבודתו השתמש בכוח פיזי רב של המרפקים, לצורך פירוק הברגים והרכבתם. בין היתר השתמש העובד בציוד רוטט של פטישי אוויר, שגרמו לו, לדבריו, "לרעידה ורטט בידיו".

העובד, שפרקי ידיו נפגעו לדבריו מהעבודה היומיומית, במהלכה חזר בתדירות גבוהה על אותן פעולות, תבע מהמוסד לביטוח לאומי באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה להכיר בבעיות המרפקים שלו כ"פגיעה בעבודה", על פי עקרון "פגיעות זעירות מצטברות ובלתי הפיכות, שבהצטברותן הגיעו למצב הקיים".

המוסד לביטוח לאומי דחה את התביעה בטענה שמדובר ב"תהליך תחלואתי טבעי במרפקים ללא קשר לעבודתו". השופטת איטה קציר, סגנית נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, קיבלה את חוות דעתו של מומחה רפואי שמינתה, אשר קבע כי חשמלאי הרכב סובל מבעית "מפרק טניס" (tennis elbow), וגם ממחלה שעשויה להשפיע על הופעת הבעיות במרפק.

לדעת השופטת, תנאי עבודתו של החשמלאי השפיעו יותר מהמחלה, ולכן פסקה כי "הפגיעה בשתי הידיים הינה בגדר תאונת עבודה", וכי על המוסד לביטוח לאומי לקבוע עתה את דרגת נכותו של העובד.

עו"ד אבו ורדה אמר בעקבות הפסיקה כי "בית הדין לעבודה שוב קיבל את העיקרון של הצטברות של פגיעות זעירות לאורך שנים שגרמו למצב הנוכחי". כמו כן ציין כי "מדובר בהכרה תקדימית של עבודה פיזית קשה בידיים, שעלולה לגרום לנזק מצטבר, והדבר נותן תקווה לעובדי כפיים נוספים לקבל פיצוי על פגיעה בעבודה".

 

מקור: מעריב (יונתן הללי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע