כניסה הרשמה צור קשר

רמת גן: הוצא צו הפסקת עבודה לעגורן שמסכן בתים שכנים

 

עודכן ב:23/06/2009

 

תלונות מצד שכנים על סיכון בטיחותי של פעילות עגורן בפרויקט המגורים היוקרתי "סנטרל הייטס" של משהב ומבני אופיר ברחוב ערבי נחל בגבעתיים, הביאו את עיריית רמת גן להוציא למפעיל צו הפסקת עבודה לעגורן.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי, שבמסגרתו ייהרסו כמה בנייני רכבת, ובמקומם ייבנו מגדלי מגורים חדשים ובהם מאות דירות. הקבלן המבצע שלו הוא חברת אלקטרה נדל בנייה. הפרויקט אמנם נמצא בשטח השיפוט של גבעתיים, אך עקב קרבתו לגבול עם רמת גן, קורה כי המנוף חג דווקא מעל בתי השכנים שהם תושבי רמת גן. בשל התלונות שלחה העירייה נציגים לאתר, שקבעו כי העגורן מהווה סכנה בטיחותית: "קשת התנועה של העגורן חוצה את תחום השיפוט לרמת גן מעל לבניינים ומהווה סיכון בטיחותי לדיירים. על פי חוות הדעת המקצועית בעיריית רמת גן, יש צורך בצמצום תנועת המנוף לתחום האתר בלבד (בתחום שיפוט עיריית גבעתיים)".

העירייה הוציאה צו הפסקת עבודה מינהלי לעגורן, אלא שלדברי העירייה, צו זה לא כובד ולכן הם מתעתדים לפעול להוצאת צו הפסקת עבודה שיפוטי לעגורן.

מבדיקת TheMarker עולה כי בשנה האחרונה התרחשו שתי תאונות עבודה באתר. ביולי 2008 קרס עגורן נייד על גדר בניין במרחק 2 מטרים בלבד מבניין מגורים; בשבוע שעבר נפל שלט מבד באורך שבעה מטרים מגובה של 25 מטר מראש עגורן. התאונות לא גרמו לפגיעות ברכוש או בנפש.

מדובר משהב נמסר בתגובה: "לפני כשנה וחצי נפל מנוף קטן באתר הפרויקט ודווח למשרד העבודה. נציגי המשרד הגיעו לאתר לבדוק את הנושא. במקרה השני השלט שהיה על המנוף לא נפל אלא הוסר על ידי העובדים".

ואולם מבדיקה מול משרד התמ"ת ועיריית גבעתיים עולה כי אף אחת מהתאונות לא דווחה. עקב פניית TheMarker קיים משרד התמ"ת בדיקה ומצא כי נהלי העבודה באתר תקינים. עוד נמסר כי אי-דיווח על קריסה של עגורן קטן אינה עבירה פלילית.

 

 

מקור: TheMarker (גיא ליברמן) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע