כניסה הרשמה צור קשר

עוזרת הבית החליקה במהלך ספונג’ה

 

עודכן ב:02/04/2009

 

תבעה חברת כוח אדם שהעסיקה אותה בטענה שעליה לפצותה בגין הנזק הגופני שנגרם לה.
הנתבעת הכחישה את קרות התאונה והתביעה נדחתה בהעדר הוכחה.


טליה בן חקון תבעה את דניאל חברת כוח אדם בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 20,000 שקל לאחר שנפצעה בתאונת עבודה. מכתב התביעה עלה שבן חקון הועסקה על-ידי הנתבעת בטיפול בקשישה ובביצוע עבודות משק בית, בביתה. לטענתה, ביום: 2.8.04 במהלך עבודת ניקיון, החליקה בביתה של הקשישה ונגרם לה שבר בגב התחתון.

לדבריה, דיווחה על האירוע לנציגי הנתבעת ביום: 5.8.04 ומילאה טופס של המוסד לביטוח לאומי, למתן טיפול רפואי לנפגעת תאונה עבודה. "בסופו של דבר הטופס לא הועבר למוסד לביטוח לאומי ולא קיבלתי פיצוי או גימלה בשל הפציעה". בן חקון הוסיפה שהטופס מולא על-ידי נציגת הנתבעת למעט סעיף תיאור התאונה, שמולא על ידה ובו ציינה: "בעת ניקיון הבית החלקתי", ואחר כך מחקה את הסעיף בטיפקס לבקשת הנתבעת.

בן חקון צירפה לכתב התביעה אישור ממרפאת קופת חולים, לפיו בצילום שנערך לה ביום: 4.8.04, נמצא שבר דחיסה בחוליה L3 ותוצאות בדיקת CT שנערכה בחודש דצמבר 2007. בן חקון לא הבהירה את הקשר שבין תוצאות הבדיקה לפציעה. עוד צורף לכתב התביעה דוח סיכום של טיפול פיזיותרפי שניתן לה במחצית הראשונה של שנת 2008, שממנו עלה שנכחה בארבעה מתוך שמונה טיפולים שנקבעו.

הנתבעת הכחישה את עצם קרות התאונה וטענה שאין להטיל לפתחה אחריות כלשהי ולא התרשלה. הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.

בפסק הדין דחתה השופטת תמר בר-אשר צבן את התביעה. "בכל המסמכים שצירפה התובעת אין כל ראיה באשר לעצם קרות האירוע שכתוצאה ממנו לטענתה נחבלה, ואף לא הובאה כל ראיה באשר לאופן שבו התרחש אירוע זה. בדומה, לא הובאה כל ראיה כי חבלה זו אירעה כתוצאה ממעשה רשלנות כלשהו. גם לא הוכח כי לא היה זה דווקא בשל רשלנותה התורמת של התובעת. אפילו היה מוכח כי אירוע כנטען על-ידי התובעת אומנם התרחש, או כי אירוע שכזה נבע ממעשה רשלנות כלשהו, עדיין לא הוכח כי הנתבעת אחראית במישרין או בעקיפין לאותו אירוע וכי היה באופן התנהלותה, או בכך ששלחה את התובעת לעבוד בביתה של אותה קשישה, כדי להטיל עליה אחריות לנזק שלכאורה נגרם".

עוד אמרה השופטת כי על כל אלו ניתן גם להוסיף, "כי התובעת לא הראתה על שום מה העמידה את סכום תביעתה על סך 20,000 ש"ח. כך שאפילו היה נקבע כי יש להטיל אחריות לנזק כלשהו על הנתבעת - ולא נקבע כך - הרי שלא ברור על יסוד מה נתבע הסכום שנתבע. לאור האמור, משלא הוכח עצם האירוע, לא הוכחה כל רשלנות ולא הוכח כי האירוע ככל שנגרם, נגרם בשל מעשה רשלנות של הנתבעת, דין התביעה להידחות. כך בייחוד שלא הוכח על יסוד מה נתבע הסכום שנתבע. בשולי הדברים אעיר, כי אם אומנם נגרמה לתובעת "תאונת עבודה" כטענתה, לא ברור מדוע לא מיצתה את זכויותיה במוסד לביטוח לאומי. מכל מקום כאמור, התביעה נדחית ללא צו להוצאות".

 

מקור:NEWS1 (איריס פרחי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע