כניסה הרשמה צור קשר

מחקר בריטי על בטחון תעסוקתי ולחץ בעבודה

 

עודכן ב:01/04/2009

 

מחקר חדש, שבוצע בשם המכון הבריטי לבטיחות ובריאות תעסוקתית IOSH
(The Institution for Occupational Safety and Health), קובע שהמיתון הכלכלי גורם ל-44% מהעובדים הבריטים להרגיש יותר לחוצים במקום עבודתם. הפחד הקשור לשמירת מקום העבודה, מדאיג כמעט שני שליש מעובדים אלה.

לא הייתה משמעות למין העובד או למעמד הכלכלי של אותם 44% מהעובדים שציינו שהם מרגישים יותר לחוצים בגלל המיתון. קבוצת הגיל הלחוצה ביותר היא בין 35 ל- 44 שנים.

65% מהעובדים שמרגישים יותר לחוצים, סיפרו שחוסר הביטחון התעסוקתי הוא הגורם ללחץ שלהם. בכל השכבות של האוכלוסייה העובדת, התקבל ממצא זה, ללא קשר למין, לגיל, למעמד החברתי או למקום מגורים של הנשאלים.

גורם דאגה נוסף, שציינו יותר משליש מהנשאלים היה, אחריות או חובות שנוספו להם בעבודתם במקביל להפחתת משאבים שניתנים להם.

הנשיאה של IOSH אמרה בנוגע למחקר החדש, שהדאגה שעולה ממצאים אלה היא, שיותר אנשים "נלכדים" בלחצים של צורך לחיות למען העבודה במקום לעבוד בשביל לחיות. לחץ יכול להיות חיובי כשהוא משמש כגורם מניע. אבל, יותר מדי לחץ מתמשך עלול להזיק. הוא עלול להשפיע על היעילות, לתסכל את העובדים בצוותים, וברמה האישית, הוא עלול להשפיע על חיי המשפחה.

בנוסף, הנשיאה הדגישה שהמעסיקים צריכים שלא להתפתות "לעגל פינות" בנושאים הקשורים לבטיחות ובריאות.

 

 

מקור:לבנת כהן, M.A בפסיכולוגיה ארגונית, מרכז המידע של המוסד לבטיחות וגהות ע"פ Croner
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע