כניסה הרשמה צור קשר

איכות הסביבה: גידול במספר מוקדי השידור הסלולאריים; חריגה מהתקן הסביבתי של פליטת אוזון

 

עודכן ב:20/07/2008

 

המשרד להגנת הסביבה מפרסם באתר האינטרנט שלו חדשות בענייני איכות הסביבה. להלן כותרות הידיעות שפורסמו בימים האחרונים:
  • גידול של כ-50% במספר מוקדי השידור בארץ: מ-1998 מוקדים בשנת 2003 ל-2,891 מוקדים ב-2007. בתל אביב נמצא מספר מוקדי השידור הגדול ביותר - 666 מוקדים, לעומת 22 מוקדי שידור בבית שמש. לדברי ד"ר סטיליאן גלברג, ראש אגף מניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ככל שבתחומי העיר יש יותר מוקדי שידור, כך התושבים יהיו בטוחים יותר מפני הקרינה. באתר מתפרסמת טבלה של מספר מוקדי השידור במספר ערים ומספר מוקדי שידור של כל חברה לשנת 2007 וסך כל מוקדי השידור המצויות ברחבי הארץ מכל חברה.
  • עליה ניכרת בחריגות מתקן איכות האוויר של ארגון הבריאות העולמי לאוזון בשנת 2007. מדידות של המשרד להגנת הסביבה מראות, כי חל גידול במספר החריגות מהתקן ובמספר הימים שבהם נרשמו חריגות לתקן איכות האוויר המומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי למזהם "אוזון". על פי ארגון הבריאות העולמי, חריגה מהתקן הסביבתי של האוזון מעלה את הסיכון לשבץ מוחי בשיעור של 1% - 5% (תלוי בריכוז ובמשך החשיפה).
    האוזון מהווה סמן של זיהום אוויר פוטוכימי - זיהום הנוצר כתוצאה מפעילות כימית של חומרים שונים באוויר בהשפעת קרינת השמש- והוא אופייני לעונות המעבר ולקיץ.
    המזהמים השותפים ביצירת האוזון הם פחמימנים ותחמוצות חנקן והמקור להם מגוון: פליטה מתחנות כח, מפעלי תעשייה, כלי רכב, שינוע והפקת דלק (כולל תחנות דלק), בתי דפוס וכיוצ"ב.
ידיעות אלה וידיעות נוספות ניתן לקרוא במדור החדשות של אתר המשרד להגנת הסביבה.

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע