כניסה הרשמה צור קשר

אגף הפיקוח: נמשכת הירידה במספר תאונות עבודה קטלניות

 

עודכן ב:17/07/2008

 

מפקחת עבודה ראשית, ורדה אדוארדס, מודיעה כי במחצית הראשונה של שנת 2008 נהרגו בתאונות עבודה 24 עובדים. בחישוב שנתי, המדובר ב-48 הרוגים בשנה, וזהו המספר הנמוך ביותר מאז שנת 2000. כזכור, בשנת 2007 נהרגו בתאונות עבודה 51 עובדים. 

כמחצית מן התאונות אירעו בתעשייה , וכרבע מהן בענף הבנייה. המספרים מקבילים פחות או יותר להתפלגות התאונות אשתקד.

הגורם העיקרי לתאונות הוא עבודה לא בטוחה בגובה - "נפילה מגובה". חשוב להזכיר בהקשר זה, כי משרד התמ"ת התקין את תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בטוחה בגובה) אשר תיכנסנה לתוקף בנובמבר 2008, ואגף הפיקוח במשרד התמ"ת פועל נמרצות להכנת מקומות העבודה לקראת כניסת התקנות לתוקף. בין השאר עוברים בימים אלו מאות עובדים הכשרות להדרכת עובדים לביצוע עבודה בגובה, ומקומות עבודה רוכשים ציוד מגן אישי לביצוע עבודות בגובה. ניתן לצפות כי יישום התקנות יתרום לשיפור בבטיחות העובדים בגובה ולהקטנת מספר הנפגעים.

ורדה אדוארדס מדגישה כי יש לנקוט בפעולות רבות נוספות על מנת לשמור על רמה נמוכה של נפגעים, ואף להקטינה. אי עמידה על המשמר באופן רצוף ושוטף עלול להביא להיפוך המגמה.

את מגמת הירידה בתאונות עבודה ובמספר מקבלי דמי פגיעה מייחסים באגף הפיקוח על העבודה למספר גורמים, לרבות: 

 
  • פעילות המדינה בנושא - אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת מוביל פעולות רבות של תחיקה ותקינה, אכיפה, הסברה וכן סיוע למקומות עבודה לקדם את מצב הבטיחות בהם. חשוב לציין רשימה ארוכה של בעלי תפקידים בבטיחות המוסמכים על ידי אגף הפיקוח על העבודה ונמצאים תחת פיקוחו, העוסקים בקידום הבטיחות במקומות עבודה. כן מסייע במלאכה המוסד לבטיחות ולגיהות.
  • עליה במודעות מנהלים לאחריותם לבטיחות עובדיהם ונקיטת הצעדים המתחייבים מכך.
  • ג.השפעות בינלאומיות על חברות הנמצאות בקשרים עם גורמי חוץ, אם כתוצאה מדרישות גורמים המבטחים או מסטנדרטים של חברות בינלאומיות.

 

מקור:אגף הפיקוח על העבודה, משרד התמ"ת.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע