כניסה הרשמה צור קשר

תוצאות תחרות למצוינות בבטיחות ובגיהות בעבודה: פרס יוספטל 2008

 

עודכן ב:21/07/2008

 

שלב ב' של התחרות למצוינות בבטיחות וגיהות בעבודה - פרס יוספטל 2008 - הסתיים בסוף חודש יוני 2008. מבין הזוכים בשלב זה ייקבעו המועמדים לקבלת "מגן שר התעשייה המסחר והתעסוקה", אשר יוענק לזוכים במעמד חלוקת פרסי יוספטל בבנייני האומה בירושלים, בסיומו של הכנס הארצי ה- 13 לבטיחות ולגיהות (23.9.2008).

המוסד לבטיחות ולגיהות מקיים זו השנה ה- 24 תחרות ארצית לקידום הבטיחות והגיהות בעבודה בענפי התעשייה והשירותים, הבנייה והחקלאות: "פרס יוספטל". התחרות הפכה למסורת ונוטלים בה חלק מאות מפעלים, ארגונים ומקומות עבודה, שחלקם נמנים על המובילים בתחומם בארץ ובעולם, אתרי בנייה ומשקים חקלאיים.
את התחרות מארגן המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף עם משרד התמ"ת - אגף הפיקוח על העבודה, בית הדין הארצי לעבודה, התאחדות התעשיינים בישראל, התאחדות המלאכה והתעשייה, המוסד לביטוח לאומי, הסתדרות העובדים החדשה, ארגון הממונים על הבטיחות בעבודה בישראל, האיגוד לרפואה תעסוקתית, ארגון הקבלנים, ארגוני חקלאים ועוד.
מדריכי המוסד לבטיחות ולגיהות מסייעים לנרשמים בהתארגנות, בהכוונה ובתמיכה. ההשתתפות בתחרות איננה כרוכה בתשלום.

מטרות התחרות:
  • לעודד מקומות עבודה אשר מרגישים ראויים להערכה בתחומי הבטיחות והגיהות ולהכיר בפעילותם;
  • להגביר את תודעת הבטיחות והגיהות בקרב בעלי המקום ועובדיהם;
  • לקדם ולשפר את תנאי הבטיחות והגיהות בעבודה;
  • להניע בעלי מקומות עבודה ועובדים להגיע להישגים בתחומי הבטיחות והגיהות לפני התחרות, בתקופת התחרות ולאחריה, תוך פעילות מתמשכת בנושאים אלה;
  • להביע הערכה להישגים ולהצטיינות בתחומי הבטיחות והגיהות לבודדים ולמקומות העבודה השונים על פועלם בתחומים אלה.
בסיום שלב א' של השיפוט - במסגרות של בתי-מלאכה ומפעלים שאינם מנהלים את הבטיחות והגיהות בתחומם על פי תקן ישראלי ת"י 18001 או דומה, וכן באתרי הבנייה ובמשקים החקלאיים - התקיימו טקסים אזוריים לחלוקת תעודות ההשתתפות והזכייה, על בסיס הערכותיהם של צוותי השיפוט. לטקסים אלה הוזמנו כל המשתתפים.

באתר המוסד לבטיחות ולגיהות ניתן לצפות בפרוט מקומות העבודה שלקחו חלק בתחרות, בחלוקה על-פי אזורים ועל פי הענף הכלכלי הראשי שבו השתתפו. החלוקה הפנימית היא על פי מספר המגינים שבהם זכה מקום העבודה (הסברים על דרכי השיפוט ראו בתקנונים המפורסמים באתר).

מקומות עבודה שזכו לפחות ב- 95 נקודות הערכה בשלב א' עברו להערכה נוספת של ועדות שיפוט של שלב ב', כמועמדים לזכייה ב"דגל הבטיחות" - המוענק למפעל אחד מכל ענף. הודעה על כך נמסרה למסגרות הללו במהלך הטקסים האזוריים.

טקסי חלוקת תעודות הערכה אזוריות - פרס יוספטל:
חיפה והצפון
תל-אביב והמרכז
ירושלים והשפלה
באר-שבע והדרום

שלב ב', השלב הארצי, הסתיים בסוף חודש יוני 2008. מבין הזוכים בשלב זה ייקבעו המועמדים לקבלת "מגן שר התעשייה המסחר והתעסוקה" - מקום עבודה אחד מכל מגזר. המגן יוענק לזוכים במעמד חלוקת פרסי יוספטל בבנייני האומה בירושלים, בסיומו של הכנס הארצי ה- 13 לבטיחות ולגיהות (23.9.2008), אליו יוזמנו כל המתחרים והשופטים בצוותים השונים.

לחץ כאן למדור "פרס יוספטל" באתר לצפייה בתוצאות התחרות:
http://www.osh.org.il/site/yoseftal.asp

אנו מודים לכל המשתתפים, לצוותי השיפוט ולכל העוסקים במלאכה. חייבים לזכור כי העשייה בבטיחות ובגיהות מחזקת ומקדמת את מימושו של הפסוק: "כל המקיים נפש אחת - כאילו קיים עולם מלא".

 

מקור:שלמה איציקובסקי, מנהל מחלקת הנדסה, המוסד לבטיחות ולגיהות..

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע