כניסה הרשמה צור קשר

בשיקגו מדרגים בתי החולים מצטיינים ע"פ רמת הבטיחות

 

עודכן ב:02/01/2013

 

בישראל כ-40 בתי חולים. יש כאלה המיועדים לטיפול במונשמים, אחרים מתמחים בטיפול בילדים, ויש כאלו שבהם נמצא את כל מחלקות האשפוז, לרבות מרכז לנפגעי טראומה וכמה יחידות לטיפול נמרץ. יש בתי חולים ששמם הולך לפניהם - שבהם פרופסורים רבים ומעבדות מחקר ויש להם גם דוברים ויועצי תקשורת המזדרזים לבשר לציבור על "פריצות דרך" חדשות והוספת מכשירי שיקוף ואבחון ורחיצת ידיים ומה לא.

על רמת הבטיחות בבתי החולים לא מרבים לדבר ומדי פעם כשחלה תקלה, ובית החולים עולה לכותרות, שוכחים את עברו הנקי ואת טיפולו הראוי באלפי חולים שהציל חיי אדם (ריפא והציל יותר מאשר המומחים רשלנות רפואית
). שוכחים את המידות הטובות ומתרכזים בכותרות של "רשלנות" וכיוצא באלה. יש בכך גם צדק מסוים מאחר שמידת הבטיחות בבתי החולים בארץ איננה ניתנת להערכה. בתי החולים הממשלתיים נתונים לבקרת המשרד המפעיל אותם. בתי חולים בבעלות פרטית עוסקים בעיקר במה שנקרא "ניהול סיכונים", דהיינו מניעת תביעות משפטיות והקטנת נזקם.

פעילות יוזמה למניעת תקלות איננה קימת בשגרת חיי בתי החולים, ולאו דווקא בארצנו הקטנה. אולם אם יבקש פציינט פוטנציאלי לדעת באיזה מבתי החולים בארץ רמת הבטיחות היא המיטבית, או באיזה בית חולים מעטים הסיכויים לקבל
תרופה שגויה, לא יוכל לעשות זאת ללא נתונים (ורצון) שיוכלו לספק את המידע הזה. הנתונים שאנחנו יודעים עליהם נוגעים מצוקת אשפוז (הזקנה במסדרון), ואם רוצים אינדיקטור טוב יותר, אפשר לברר לאיזה בית חולים הולכים חברי הכנסת או שרי הממשלה (שיהיו בריאים!).

אם אתה תושב העיר שיקגו, כל שעליך לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט המדרג את בתי החולים בעיר (וגם בכל ארה"ב) לפי רמת הבטיחות הקיימת שם עבור המאושפזים. רמה זו נמדדת לפי אמות מידה ברורות, מאומתות, הנמצאות לכל דורש.

מקור:
אתר עיתון הארץ

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע