כניסה הרשמה צור קשר

פרויקט העצמת ממונים - ביקורים במפעלים: נשר והנסון ישראל

 

עודכן ב:01/01/2013

 

ממוני הבטיחות המשתתפים בפרויקט העצמת ממונים "ממונה הבטיחות כמוביל ארגוני לקידום הבטיחות במקום העבודה" הוזמנו לאחרונה לביקורים במפעל נשר, ברמלה ובמפעל הנסון ישראל, בראש העין. מר יהודה פוזנר, ממונה בטיחות של מפעל נשר ומר צביקה וולדמן ממונה בטיחות ארצי של מפעל הנסון ישראל, המשתתפים בפרויקט, יזמו וארגנו את הביקורים.

סדר היום של המשתתפים בביקור ברמלה כלל: הרצאה בנושא "פרואקטיביות בבטיחות" שניתנה על ידי מר רענן גילאון, מנהל משאבי אנוש ומנהל בטיחות וביטחון, בנשר וסיור באתרים השונים של המפעל.

סדר היום של המשתתפים בביקור בהנסון ישראל כלל: הרצאת פתיחה מפיו של מר אבנר וייס, מנהל הבטיחות, הגנת הסביבה והנכסים של הנסון ישראל, הצגת תוכנה לניהול הבטיחות, הרפואה התעסוקתית והגנת הסביבה שפותחה במיוחד עבור הנסון על ידי מר אריאל שוסהיים ואייל ליבוביץ, הדרכה על ידי מר חגי שגב, מנהל מחצבת מגדל צדק, וסיור במחצבה שכלל צפייה בפיצוץ מבוקר של קיר סלע.

המשתתפים לוו על ידי מר ארז סמואי ממונה הבטיחות של מחצבת מגדל צדק.

במסגרת הפרויקט החדשני רוכשים ממוני הבטיחות כלים מתחום מדעי ההתנהגות באמצעות לימוד במתכונת של הנחיית קבוצות ומפגשים אישיים לצד לימוד מעמיתים. שני מחזורים חדשים יפתחו בחודש מרץ 2013. הפרויקט הוא יוזמה של לבנת כהן מהמוסד לבטיחות ולגהות בשיתוף עם מר זאב פוטרמן מהתאחדות התעשיינים בתמיכה ובמימון ''קרן מנוף'' במוסד לביטוח לאומי. עוד משתתפים במימון: התאחדות התעשיינים בישראל והמוסד לבטיחות ולגהות.

מקור:
לבנת כהן, מנהלת מחלקת פסיכולוגיה ארגונית מרכז המידע והאינטרנט של המוסד לבטיחות ולגהות, מנהלת הפרויקט

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע