כניסה הרשמה צור קשר

הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה משיקה ערכת כלים מקוונת חדשה של סמלי סכנות חומרים מסוכנים

 

עודכן ב:12/12/2012

 

ערכת כלים חדשה המדגישה את השינויים בסימון חומרים כימיים הושקה על ידי הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה. ערכת כלים זו מסייעת למעסיקים ולעובדים שלהם לטפל בזהירות בחומרים מסוכנים ולשמור על הבטיחות שלהם בעבודה.

ערכת הכלים המקוונת החדשה כוללת את הסרט סכנה: חומרים כימיים! פוסטר ועלון. הדמות המרכזית היא נאפו, הגיבור בסדרת סרטי אנימציה, המציג את נושאי הבטיחות והבריאות במקום העבודה באופן משעשע שראוי לזכור אותו.

סמלי סכנות חדשים למוצרים כימיים מיושמים בהדרגה במדינות החברות כחלק ממערכת גלובלית מוסכמת, אך מחקר שנערך לאחרונה על ידי הסוכנות האירופית לחומרים כימיים מראה שרבים מהסמלים אינם מזוהים או מובנים מספיק. הערכה מזכירה למעסיקים ולעובדים שלהם את הסימון החדש ומסייעת להם להבין את כוונתם על מנת לשמור על הבטיחות שלהם בעבודה.

כ- 15% מהעובדים באירופה מדווחים על טיפול בחומרים מסוכנים כחלק מעבודתם היומיומית. חשיפה בודדת לחלק מהחומרים הללו יכולה להזיק לבריאות העובדים, עם השפעות שנעות בין גירויי מתון בעיניים ובעור ועד לאסתמה, בעיות במערכת הרבייה, מומים מולדים וסרטן. המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה מעוניין לוודא שהעובדים והמעסיקים שלהם יכירו את הסמלים החדשים לסכנות מחומרים כימיים, ויטפלו בזהירות בחומרים מסוכנים.

המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה תומך במועצה האירופית במאמציה להגביר את המודעות לשינויים בדרישות הסימון והרלבנטיות שלהם למקומות העבודה. המדור המקוון שבאתר המינהל המוקדש לכך מספק גישה לערכת הכלים ומגוון של חומרי הדרכה ומסמכי הנחיות נוספים, כמו גם שאלות נפוצות אודות תקנות האיחוד האירופי לסיווג, סימון ואריזה (CLP) ורישום, הערכה, הרשאה והגבלה של חומרים כימיים (REACH) ,שמספקים עוד תובנות בנושא זה.

רכיבי הערכה המקוונת:

מקור:
אתר הסוכנות האירופית לבטיחות ובריאות בעבודה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע