כניסה הרשמה צור קשר

משרד הבריאות: צוותי הרפואה בבתי החולים ובקהילה חייבים להתחסן נגד שפעת

 

עודכן ב:05/11/2012

 

משרד הבריאות הורה למנהלי בתי החולים ולמנהלים הרפואיים של קופות החולים לחייב את כל הרופאים ואנשי הצוות הרפואי להתחסן מפני השפעת העונתית. על החוזר בנושא זה חתום ראש מנהל הרפואה פרופסור ארנון אפק. על פי דיווחים שהופיעו באמצעי התקשורת השונים, בשנה שעברה נמנעו לא מעט רופאים מההתחסנות לשפעת.

בחוזר שהופץ אתמול (יום ב'') מפורטים אמצעי ההיערכות לקראת העלייה הצפויה בתחלואה בשפעת ובמחלות דרכי הנשימה עם תחילת החורף. מודגש בו כי צפויה עלייה בפניות לחדרי מיון ולאשפוזים, ועקב כך צפויה תפוסה גבוהה של מיטות. הרופאים בקהילה (רופאי משפחה וילדים) נדרשו לעודד את החולים עצמם להתחסן לשפעת העונתית ולהשלים את חיסוני השגרה לילדים. ילדים עד גיל 8 שחוסנו אשתקד במנה אחת, צריכים עתה להתחסן בשתי מנות.

חובת החיסון לצוותי הרפואה חלה על רופאים ואחיות, במיוחד אלו המטפלים במאושפזים במחלקות ילדים, בפגים, בקשישים ובחולים שהמערכת החיסונית שלהם פגועה. האחריות לחיסון אנשי הצוות היא של מנהל כל מוסד. המנהלים אחראים להכין תכנית חיסון ולספק את ההסברה על כך. עוד חלה עליהם חובה לעקוב אחר שיעור המתחסנים, בעיקר במחלקות הרגישות, ועליהם לוודא שהרופאים ושאר אנשי הצוות עומדים ביעדי החיסון. במקביל חלה חובת דיווח למרכז הלאומי לבקרת מחלות, אחת לשבועיים, על ההתחסנות של אנשי הצוות הרפואי.

כמו כן הועברו הנחיות לתגבר מחלקות פנימיות, גריאטריות, ילדים וחדרי מיון, עקב העלייה הצפויה בתחלואה בתקופה הקרובה.

לחוזר משרד הבריאות

מקור:
אתר האיגוד הישראלי לרפואה תעסוקתית

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע