כניסה הרשמה צור קשר

קידום האיכות באמצעות יצירת תרבות בטיחות ובריאות בעבודה

 

עודכן ב:06/11/2012

 

המוסד לבטיחות ולגיהות השתתף בכינוס הבינלאומי ה- 19 של האיגוד הישראלי לאיכות שהתקיים בסוף חודש אוקטובר, במלון ''רמדה'' בירושלים. בשלושת ימי הכנס השתתפו כ-1200 איש בעשרות הרצאות ומושבים בהם גם מושב של המוסד לבטיחות ולגיהות בנושא "קידום האיכות באמצעות יצירת תרבות בטיחות ובריאות בעבודה.

ד"ר אשר פרדו מנהל מחלקת המחקר במוסד לבטיחות ולגיהות העביר הרצאה בנושא איכות סביבה פנים מבנית: ההיבט הגיהותי לעומת ההיבט של הציבור הרחב. ד"ר אמיר פרי, מרצה באוניברסיטת בן גוריון, הפקולטה להנדסה, היחידה לניהול והנדסת בטיחות דיבר על ניהול הבטיחות כמרכיב עיקרי להשגת איכות. ד"ר יוהנה גייגר מדריכת ארגונומיה ארצית במוסד לבטיחות ולגיהות הציגה את נושא הארגונומיה בעולם התעשייה: מבדק עצמי לאיתור גורמי סיכון. את המושבים הינחה אנדרי מטיאס מנהל אגף פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות.  

האיכות והבטיחות חברו יחדיו - המוסד לבטיחות ולגיהות ער לעובדה שישנה זיקה גבוהה בין מערכות האיכות לבין תחומי הפעילות בנושאי בטיחות ובריאות בעבודה. קבלת מוצר איכותי בתעשייה, בתעשיית השירותים, בתי חולים, ברשויות וכו'' חשובה להצלחתו של הארגון. מנגד, שאיפה זו לא יכולה לבוא במקום או על חשבון שמירה על הבטיחות והבריאות של העובדים. כך ששני התחומים קשורים לתרבות הארגונית המוכתבת על ידי שכבת ההנהלה של הארגון. תרבות ארגונית אשר מייחסת לשמירה על בטיחות העובדים ורווחתם ערך חשוב בהכרח תשרה על עובדי הארגון גם ערכים של איכות ביצוע גבוהה ותניע אותם לרמה גבוהה של עמידה בדרישות ובהנחיות המנהלים. ובשונה, מקום עבודה שבו מתרחשים אירועי בטיחות רבים וביטחונם ורווחתם של העובדים נמצאים בסכנה לא יוכל לקיים רמה גבוהה של איכות ומצוינות בעבודה. על מנת להקטין את היקפי תאונות העבודה וההיקפים של כמעט תאונות, שלעיתים גורמים נזק לא קטן לתהליך הייצור ולמוצר, חייב המפעל לנקוט בצעדים ובפעילות רבה. חלק מהפעילות היא תולדה של חוקים ותקנות שקבע המחוקק וחלק הם יוזמה של המפעל שיוצא בשורה של נהלים פנימיים לעובדים. הנהלים נכתבים לעיתים בעקבות מחקר והפקת לקחים מאירועים ואירועי כמעט תאונות שהתרחשו במפעל.   
    

מקור:
אנדרי מטיאס, מנהל מח'' פרסום והוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע