כניסה הרשמה צור קשר

המוסד לבטיחות ולגיהות הציג בתערוכת "יבול שיא" במעיין חרוד וחשף ניידת הדרכה לחקלאות

 

עודכן ב:04/11/2012

 

המוסד לבטיחות ולגיהות השתתף בתערוכת "יבול שיא" שהתקיימה בשבוע שעבר בגן לאומי מעיין חרוד בעמק יזרעאל. בתערוכה נחשפה לראשונה ניידת ההדרכה למגזר החקלאי עם תוכנת ההדרכה החדשה. התוכנה מאפשרת הדרכות של עובדי המגזר החקלאי בניידת, בקבוצות של 3 עובדים תוך כדי בדיקת רמת ההבנה של העובד, וכן הדרכה בשלוש שפות: עברית, ערבית ותאית שהן השפות שדוברים רוב העובדים במגזר החקלאי.

החידוש בניידת החקלאות היא האפשרות להדריך את העובדים בשפתם –ערבית או תאית וגם בעברית, עם גמישות מבחינת נושאי ההדרכה - לפי בקשת המעסיק ולפי מיגוון הסיכונים במשק. ההדרכה פרושה לאורך היום - שלושה עובדים להדרכה של שעה בממוצע - כך שאין הפרעה למהלך יום העבודה במשק הנגרם כאשר כל העובדים יוצאים יחד להדרכה מרוכזת. גם אין צורך במתורגמן או בגורמים נוספים להדרכה. הביצוע קל ונוח - בתוך ניידת מסודרת ממוזגת הכוללת גם תצוגה של ציוד מגן אישי. החשיפה בתערוכה מיועדת למגוון סקטורים במגזר החקלאי, החל מרמת מרכזי משקים קיבוציים, מרכזי ענפים חקלאיים, חקלאים פרטיים ועובדים בחקלאות ואפילו עובדים זרים הבאים לתערוכות וכלל אלפי המבקרים בתערוכה.

תערוכה "יבול שיא" מושכת חקלאים רבים מאזור הצפון – ממטולה ועד מרכז הארץ. התערוכה נמשכת יום אחד בלבד. השנה השתתפו בתערוכה יותר ממאה מציגים שונים – גופים המציעים את מרכולתם לחקלאים בכל התחומים

במהלך התערוכה הנוכחית ביקרו בביתן המוסד מאות מבקרים שעבור חלקם זאת היתה חשיפה ראשונית לפעילויות החדשות של המוסד לבטיחות. ולכולם זו היתה כאמור חשיפה ראשונה לניידת ההדרכה החדשה לחקלאות ולדרך ההדרכה בה. התגובות במהלך התערוכה לניידת היו חיוביות ביותר. במשך התערוכה הביעו יותר מ- 100 איש את רצונם בפגישות המשך עם המדריכים וגם נקבעו תאריכי הדרכה למספר משקים שבהם - בעלי המשק או מנהלי ענפים בקיבוצים - שמחו מאוד על האפשרות להדריך את עובדיהם באמצעות הניידת.
 

מקור:
אסף כהן, מדריך בטיחות מחוז חיפה, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע