כניסה הרשמה צור קשר

קורס לממונים על הבטיחות והגיהות בעבודה - עכשיו גם בעכו

 

עודכן ב:16/05/2012

 

המוסד לבטיחות ולגיהות פותח קורס לממונים על הבטיחות למתעניינים מאזור הצפון. הקורס יתקיים בעכו.

רקע
עבודתו של הממונה היא רב תחומית ובמקרים רבים מצפים ממנו שיהיה מסוגל לתת מענה, כאן ועכשיו, לבעיה בוערת במקום העבודה. עליו להיות מסוגל לזהות גורמי סיכון, לנתח תהליכים, להציע פתרונות, ואף להיות הכוח המניע לנקיטת צעדים הנדרשים לצמצום ולמניעת תאונות בעבודה ומחלות מקצוע על כל השלכותיהם: האדם, המכונה, תהליך הייצור, המוצר והתקציב.

אוכלוסיית היעד
הקורס מיועד למהנדסים ולבעלי תארים במדעי החיים והטבע, הטכנולוגיה ודומיהם, בעלי שנתיים ניסיון במקצועם, וכן לטכנאים או הנדסאים בעלי שלוש שנות ניסיון במקצועם. בעלי השכלה טכנית אחרת יכולים בתנאים מסוימים לגשת לקורס לאחר קבלת אישור מאגף הפיקוח - משרד התמ"ת .

מטרות הקורס -  כללי
הקניית ידע והכשרה בסיסיים בטכנולוגיות התעשיתיות ובהתפתחותן, בחקיקה העוסקת בבטיחות וגהות תעסוקתיות, בעדכונים ובשינויים החלים בהם. הקורס עוסק בהכשרת ממונה על בטיחות וגהות לעבודה מעשית בשטח, ובהכנתו להתמודדות בבעיות הבטיחותיות והגהותיות הקיימות או המתעוררות במפעל בחיי היום יום.תוכנית הלימודים נערכה כדי להכשיר את המשתתף לקראת ביצוע סדרת מטלות כממונה על בטיחות וגהות בכוחות עצמו ובשיתוף פעולה עם גורמים נוספים. הכנת תוכנית הבטיחות היא נדבך חשוב בקורס ומהווה אתגר ותמורה גם יחד לבוגר הקורס ולמפעל.

מטרות הקורס  -  פרוט נוסף
1. המשתתף ילמד לזהות ולהבין משמעויות של מפגעים וגורמי סיכון בתחומי הבטיחות והגהות במפעל, הן בהבט הטכני והן בהבט הארגוני והניהולי.  במהלך הקורס ירכשו המשתתפים כלים לצמצום או לביטול סיכונים באמצעות סקרים וניתוח של מפגעים וגורמי סיכון כחלק מתוכנית הבטיחות המפעלית.
2. תוכנית הלימודים בקורס מדגישה את הצורך בשיתוף פעולה עם הנהלת המפעל וגורמי פיקוח חיצוניים בנושאים כגון הכנסת מכונות ותהליכי ייצור חדשים למערכות הקיימות במפעל, תוך הדגשת האספקטים הבטיחותיים והגהותיים.בתוכנית הקורס מושם דגש על  חשיבותם של קשרי החוץ עם הגורמים הפועלים בתחומי הבטיחות והגהות מחוץ למפעל (אגף הפיקוח, המוסד לבטיחות וגהות, מרפאות תעסוקתיות).  כ"כ במסגרת הקורס לומד המשתתף את חשיבותה של מערכת הסברה והדרכה בקרב העובדים ואת הדרכים וכללי המקצוע בהפעלתה. 
3. תוכנית הלימודים כוללת שורה של נושאי ניהול בטיחות וגהות במפעל וביניהם תקני ניהול בטיחות (18001, מסמך ILO) ונושאים רבים אחרים. המשתתפים לומדים עקרונות באיסוף וניתוח נתוני סטטיסטיקה של תאונות עבודה ומחלות מקצוע לצורך הפקת לקחים, הסקת מסקנות ויישומם בשטח.בנוסף לאלהתוכנית הלימודים עוסקת בעקרונות לעריכת הוראות ונוהלי בטיחות פנים מפעליים, גם בתחומים שאין לגביהם חוקים או תקנות מחייבים, ובדרכים ליישומם המעשי.       


נושאי הלימוד העיקריים
♦ בטיחות וגהות בעיסוקים תעשייתיים אופייניים כגון ריתוך והשחזה - ובענפים השונים בתעשיה בחקלאות ובבניה
♦ גידור מכונות בענפי המתכת, העץ והאחרים
♦ עבודות בנייה עבודה בגובה והגנה מנפילות
♦ ציוד הרמה וכלי לחץ
♦ סיכוני חשמל והגנות מחישמול
♦ סיכונים כימיים וגהות תעסוקתית
♦ שינוע וטלטול מטענים כלליים, הובלת חומרים מסוכנים
♦ כיבוי אש ובטיחות אש
♦ תנאים סביבתיים (רעש תאורה אוורור)
♦ הגורם האנושי
♦ ארגונומיה, הרמה נכונה
♦ הדרכת בטיחות 
♦ סקר מפגעים וגורמי סיכון, תוכנית בטיחותמפעלית
♦ חוקים ותקנות הקשורים בבטיחות וגהות בעבודה
♦ המוסדות העוסקים בבטיחות ובפיקוח על הבטיחות בארץ
♦ שיטות ואמצעים לארגון וניהול הבטיחות (כולל תקן 18001)
♦ שימושי מחשב – סדנת אינטרנט.

משך הקורס -  328 שעות לימוד, 36 יום, בדרך כלל במתכונת של יום לימודים ארוך אחד בשבוע.  

תנאי קבלה -  טכנאי הנדסאי עם 3 שנים ניסיון, מהנדס עם שנתיים ניסיון  

מועד פתיחה -  הקורס מתוכנן לתאריך 20.06.12 במלון חוף התמרים עכו.  


לפרטים נוספים והרשמה במחוז הצפון, המוסד לבטיחות ולגיהות: 04-8218890 , פקס: 04-8218895    

מקור:
אגף הדרכה, המוסד לבטיחות ולגיהות

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע