כניסה הרשמה צור קשר

המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה (EU-OSHA) משיק את הקמפיין הדו-שנתי החדש של מקומות עבודה בריאים – עובדים יחד למניעת סיכונים

 

עודכן ב:13/05/2012

 

מקומות עבודה באיחוד האירופי הנם בטוחים ובריאים יותר משהיו אי פעם. אך עדיין, בכל שנה קורות 6.9 מיליון תאונות עבודה ויש עוד מיליונים רבים של מחלות הקשורות לעבודה. הסבל האנושי מבטיחות ובריאות לקויים הוא אינסופי, אך המחיר הכלכלי מוערך ב- 490 מיליארד אירו לשנה – יותר ממחצית העלות השוטפת של קרן האיחוד האירופי לחילוץ מהמשבר הכלכלי. הקמפיין החדש של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה ממקדת את הזרקורים בחשיבות של הנהגת ההנהלה ושיתוף הפעולה של העובדים בשיפור הבטיחות והבריאות בעבודה.  

בעת השקת הקמפיין בבריסל, נציב התעסוקה, הרווחה והשילוב של האיחוד האירופי, מר לאסלו אנדור, יחד עם ד''ר קריסטה סדלאטשק, מנהלת המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה, ומר בו סמית, מזכיר קבוע במשרד התעסוקה הדני, קראו לעובדים ולמעסיקים לעבוד יחד כדי להניח את היסודות לתרבות בת-קיימא יותר של מניעת סיכונים באירופה.  

הנציב אנדור הצהיר שאירופה התקדמה מאוד בתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתיים בעזור האחרון ועלינו להמשיך בעבודה בתחום זה. זוהי אחת מעמדות המפתח להפיכת ''הזדקנות פעילה'' למציאות, שהיא המטרה האירופית לשנת 2012. יש ראיות לכך שקביעת הבריאות והבטיחות בראש סדר העדיפויות אינם רק הדבר הנכון שיש לעשותו, זה גם טוב לעסקים. היתרונות כוללים הפחתת עלויות והגברת התפוקה; כח אדם שמח ופורה יותר; שעורים נמוכים יותר של היעדרות ותחלופה של עובדים; פחות תאונות; מעמד משופר בקרב ספקים ושותפים; מודעות ופיקוח גדולים יותר לגבי סיכונים במקום העבודה; ומוניטין טובים יותר של קיימות בקרב משקיעים, לקוחות וקהילות.   

התוצאות האפקטיביות ביותר מושגות אם העובדים והמנהלים פועלים ביחד, מוסיפה דר'' קריסטה סדלאטשק. לכן הקמפיין מתמקד בעידוד הבוסים והמנהלים הבכירים לגלות מנהיגות בהתגייסות פעילה לצמצום סיכונים והעובדים, נציגיהם ובעלי עניין נוספים לעבוד יחד עם המנהלים כדי לצמצם סיכונים. עדיין יש צורך לנקוט בפעולות וכאן הקמפיין למקומות עבודה בריאים שלנו ממלא תפקיד חשוב ביותר, ומעניק הנחיות פשוטות ומעשיות לעבודה משותפת.  

התוצאות של סקר כלל-אירופי של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה שנערך לאחרונה על בטיחות ובריאות תעסוקתיים 
pan-European opinion poll on occupational safety and health (OSH נותן סיבה לאופטימיות להצלחת הקמפיין. הסקר מראה שככלל, עובדים של האיחוד האירופי (74%) מרגישים בטוחים שבעיית בריאות ובטיחות תעסוקתית שמועלית בפני פקח אכן תטופל; ואירופאים ככלל (67%) חשים שהם מקבלים מידע מספק על בריאות ובטיחות תעסוקתיים. אך יש הבדלים גדולים בין המדינות החברות ויעד חשוב של הקמפיין הוא לחלוק נוהגים טובים להעלאת הרמות של מניעת סיכונים בחברות מכל הגדלים ומכל המגזרים בכל מקום באיחוד האירופי שבו הם נמצאים.  

מחקר מאשר שללא תלות בגודל הארגון, מנהיגות מהראש והשתתפות פעילה של העובדים הנם חיוניים לניהול מוצלח של הבריאות והבטיחות. הסקר האירופי של עסקים על סיכונים חדשים וגדלים  
The European Survey of Enterprises on New and Emerging Risks (ESENER מראה שהשתתפות עובדים בשילוב עם מחויבות של ההנהלה מובילים לביצועים טובים בהרבה של בריאות ובטיחות בעבודה. עסקים עם השתתפות גדולה של עובדים בשילוב עם מחויבות חזקה של ההנהלה, למשל, נוטים להחזיק תיעוד של מדיניות הבטיחות והבריאות התעסוקתיים במקום בשעור של פי 10. לכך יש יתרון נוסף בכך שאמצעים אלה נחשבים אפקטיביים יותר. 

הקמפיין מקיף טווח של פעילויות ברמה הלאומית והאירופית, כולל מענקי הנוהג הטוב האירופי ה- 11. המענקים שיוכרזו באפריל 2013, מבליטים את הדוגמאות הטובות ביותר של מנהלים ועובדים שעובדים ביחד למען מניעת סיכונים. ארגון המענקים, המתבצע על-ידי המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה בשיתוף עם המדינות החברות ונשיאות המועצה המכהנת של האיחוד האירופי, פתוח כעת באופן רשמי להכנסה של נקודות מיקוד לאומיות, דרך האתר של המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה.

http://osha.europa.eu/en/campaigns/competitions/good-practice-award_2012-2013/

הקמפיין יונהג ברמה הלאומית על ידי המינהל האירופי לבטיחות ובריאות בעבודה על פי נקודות מיקוד לאומיות ושותפים רשמיים. כדי להוריד את המדריך הרשמי של הקמפיין וחומרים נוספים של הקמפיין (מצגות, פרסומים וחומרים שיווקיים ב- 24 שפות) ולמצוא מידע על אירועים ברחבי אירופי, בקרו באתר של קמפיין מקומות עבודה בריאים 2012-2013: www.healthy-workplaces.eu

 

מקור:
אתר EU-OSHA
 

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע