כניסה הרשמה צור קשר

גלאי עשן יכולים להציל את חייך

 

עודכן ב:10/05/2012

 

למה גלאי עשן?
רוב השריפות מתרחשות בלילה כאשר אנשים ישנים. גלאי עשן יכול להעיר אותך בקלות כאשר קיימת סכנת שריפה, ולאפשר לך זמן יקר להציל את חייך ולהימלט. הם קלים לתחזוקה ולהתקנה. גלאי עשן עובדים על ידי חיישן הקולט את עשן העולה מהאש ומפעילים אזעקה.  

איפה אתקין את הגלאי שלי?
עשן עולה כלפי מעלה, כך שהמקום הטוב ביותר להתקין את הגלאי הוא על התקרה. בבית עם מספר מפלסים, מומלץ להתקין גלאי בכל מפלס. בקומה הראשונה הגלאי יהיה מותקן על התקרה ובתחתית מהלך המדרגות. כמו כן מומלץ להתקין גלאים בחדרים בהם יש מכשירי חשמל גדולים כדוגמת טלוויזיות ומחשבים. יש לזכור להתקין את הגלאים הרחק מפתחי מיזוג אויר היכולים לפזר את העשן.  

תחזוקת הגלאי:

לכלוך, שינויי טמפרטורה קיצוניים ואדי הבישול יכולים לגרום לאזעקות שווא ולאי תפקוד של הגלאי. למניעת אזעקות שווא מקם את הגלאי הרחק מפתחי איוורור, מיזוג ומאווררים. אל תצבע את הכיסוי העליון של הגלאי.

  • בדוק את הגלאי שלך חודש בחודשו על ידי לחיצה על כפתור הבדיקה או  לעיתים תכופות יותר עם נדרש על מנת לוודא פעילותו התקינה.
  • החלף סוללות לפחות פעמיים בשנה.
  • נקה את הגלאי לפחות פעם בשנה, שאוב את האבק.    

  

 

מקור:
אתר שירותי כבאות והצלה

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע