כניסה הרשמה צור קשר

בחג - משגיחים על הילדים באופן פעיל

 

עודכן ב:25/09/2011

 

מנתוני ארגון ''בטרם'' לבטיחות ילדים (הלקוחים מתוך פניות למיון של 6 בתי חולים ברחבי הארץ) עולה, כי בחגי תשרי של שנת 2010 נרשמה עלייה במספר הפניות של ילדים יהודים לחדרי המיון בישראל בגין היפגעות בנפילות/חבלות/חתכים (82% מכלל הילדים היהודים שפנו למיון בגין היפגעות בחגי תשרי בהשוואה ל - 71% של פניות למיון בגין נפילות במהלך כל השנה) ובכוויות (עליה של פי 2 במספר הפניות למיון בגין כוויות בחגי תשרי בהשוואה למספר הפניות בגין כוויות במהלך השנה).

בראש השנה נרשמת עלייה בפניות למיון בגין היפגעות מחדירת גופים זרים (פי 1.6 ביחס לשאר ימות השנה).

באשר לגיל הילדים הנפגעים, היקף ההיפגעות בתקופת חגי תשרי עלה ב - 2010 ב - 15% בגילאי 14-8 בהשוואה לשאר השנה. עוד עולה מהנתונים, כי 29% מהילדים שפנו למיון בגין היפגעות בראש השנה היו בקבוצת הגיל שבין 3-0 שנים; 23% בגילי 7-4; 25% בגילי 11-8; 12% בגילי 15-12; 12% גילי 18-16.

ביום כיפור38% מכלל הילדים שפנו למיון שפנו למיון בגין היפגעויות היו בגילי 11-8; ובסוכות 35% מהילדים שהגיעו למיון בגין היפגעויות היו בקבוצת הגיל 3-0.

באשר להשגחת ההורים, הנתונים מצביעים על כך, כי שיעור ההיפגעויות בהם לא היה אף מבוגר שראה את הילד הנפגע עולה כמעט פי 2 בהשוואה לשאר ימות השנה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון ''בטרם'' לבטיחות ילדים קוראת להורים להשגיח על ילדים צעירים השגחה פעילה - להיות איתם בקשר עין ובטווח נגיעה מהם, להרחיק מאכלים ומשקאות חמים מילדים קטנים, לא להגיש לתינוקות ולפעוטות מאכלים שאינם מתאימים ליכולות הלעיסה והבליעה שלהם.  

בטיחות במטבח ובהגשת מאכלים חמים -

bul3_3 בזמן הבישול מומלץ להשתמש במבערים האחוריים של הכיריים
bul3_3 מפנים את ידיות כלי הבישול לכיוון הקיר
bul3_3 לא משאירים סירים חמים, שתייה חמה או כל אוכל חם אחר בקצה השיש
bul3_3 מרחיקים קומקומים, מחמים ופלטות חימום מקצה השיש
bul3_3 מניחים כלי קיבול במרכז השולחן
bul3_3 לא מניחים כוסות עם שתייה חמה על מפות, הניתנות למשיכה על ידי פעוטות
bul3_3 בסעודות החג, מומלץ להושיב תינוקות ופעוטות ליד ההורים, או אדם מבוגר
bul3_3 הגשת מאכלים חמים (במיוחד מרק רותח) - מומלץ למזוג לצלחות אישיות, ולא להניח את כלי ההגשה על השולחן.


למניעת חנק בילדים קטנים: אין להגיש לילדים צעירים מאכלי חג העלולים לסכן אותם. ילדים קטנים אינם יודעים ללעוס ולבלוע היטב את המזון ועלולים לשאוף אותו לריאות. מאכלים שאינם מומלצים לאכילה לילדים מתחת לגיל חמש: דגים, פירות קשים, רימונים, תמרים, אגוזים ושקדים.

מקור:
אתר ארגון בטרם

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע