כניסה הרשמה צור קשר

פעילות רחבה של המשרד להגנת הסביבה לפינוי אסבסט באזור קציעות ובכרמל

 

עודכן ב:19/12/2010

 

מבצע פינוי האסבסט הגדול ביותר בארץ יוצא לדרך - בימים אלו מתבצע פינוי שטח בגודל של מעל 100 דונם, המכיל כמות עצומה של פסולת אסבסט צמנט, בעקבות צו פינוי שהוציא מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה לצה"ל.

בעבר פעלו באזור קציעות שבמועצה האזורית רמת נגב מספר בסיסים של צה"ל. מזה שנים רבות הבסיסים אינם מאוכלסים, ובשטח נותרו כמויות גדולות של פסולת אסבסט ופסולת אחרת שמקורם במבנים שהיו בבסיסים ונהרסו, ובפסולת נוספת שהושלכה בשטח. המשרד להגנת הסביבה, מחוז דרום, והיחידה לאיכות הסביבה רמת נגב פנו לגורמים הרלוונטיים בצה"ל והתריעו אודות המפגע הסביבתי החמור.

לאור זאת, החלו השבוע עבודות טיפול ופינוי של הפסולת על ידי קבלן המוסמך לעבודות אסבסט, בהתאם לתכנית המאושרת על ידי הועדה הטכנית לאבק מזיק ובפיקוח אנשי המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה.

בנוסף, המשרד להגנת הסביבה מבצע פעולות למניעת פיזור סיבי אסבסט ממבנים שנשרפו בישובי הכרמל

נציגי המשרד להגנת הסביבה מבצעים בימים אלה סיורים בישובי הכרמל, במטרה לבחון האם קיימים מבני אסבסט שנפגעו במהלך השריפה בכרמל. מפקחי האסבסט של המשרד ערכו סיור משותף עם נציגי קיבוץ בית אורן, במטרה לאמוד את היקף מפגע האסבסט בעקבות השריפה בכרמל ולהנחות את הציבור. במהלך הסיור נמצא, כי יש בקיבוץ תשעה מבני אסבסט שניזוקו בדרגות שונות (משבירה חלקית עד הרס מוחלט) . בעקבות זאת, הפעיל המשרד להגנת הסביבה מתקציבו, קבלן בעל מומחיות לביצוע עבודות באסבסט, במטרה לבצע פעולות ראשוניות שמטרתן מניעת חשיפת הציבור לסיבי אסבסט מהמבנים שנהרסו ופינויים.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן: "גם לאחר כיבוי הלהבות יש עדיין מפגעים המסכנים את הציבור. אנחנו פועלים להסירם על מנת שפעולות שיקום נזקי השריפה יתבצעו בסביבה בטוחה".

יצוין, כי בארבע השנים האחרונות, מתקיים שיתוף פעולה הדוק בין שרותי כבאות והצלה ובין המשרד להגנת הסביבה בנושא האסבסט, במסגרתו נכתב נוהל משותף לטיפול במבני אסבסט שנשרפו, שמטרתו הגנה על הכבאים ועל האוכלוסייה מחשיפה לסיבי אסבסט כתוצאה משריפה.

 
לוחות אסבסט שבורים ושרופים בשטח

 

מקור:אתר המשרד להגנת הסביבה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע