כניסה הרשמה צור קשר

פועל מת לאחר שנקבר תחת מפולת עפר

 

עודכן ב:18/08/2009

 

שתי תאונות עבודה קשות התרחשו תוך 10 דקות באיזור קריית שמונה וגבו את חייו של פועל בן 28, תושב מג'דל שאמס, לאחר שנקבר תחת מפולת עפר. בתאונה נוספת נפצע נהג משאית בן 50, תושב מרכז הארץ, באורח קשה מאד לאחר שנפל מרמפת העמסה וראשו נחבט בקרקע. צוותי מד"א פינו את השניים למנחת המסוקים בעיר ומשם הועברו במסוק לבית חולים.

מגן משנה שמעון אבוטבול, סגן מנהל מד"א במרחב ירדן, סיפר ל-nrg מעריב כי "התקבלה קריאה על נהג משאית שהוביל בשר לבית עסק באיזור התעשייה בקריית שמונה ונפגע קשה". הוא ציין כי האיש נפל מרמפת השירות בעת שעסק בהעברת משטחים, וראשו נחבט ברצפת הבטון שבמקום.

לדבריו, האיש נפגע באורח קשה מאד בראשו. צוות טיפול נמרץ שהגיע למקום החל מייד בפעולות אינטנסיביות והצליח לייצב את מצבו. במד"א הוחלט להעבירו לבית חולים רמב"ם בחיפה באמצעות המסוק. במשטרה ציינו כי אין חשד לפלילים והודעה בנושא הועברה למשרד העבודה.

"תוך כדי פינויו לכיוון המסוק שהמתין לו במנחת של קריית שמונה, התקבלה קריאה נוספת על גבר בן 28, תושב מג'דל שאמס שברמת הגולן, שנקבר תחת מפולת עפר", סיפר אבוטבול. הוא הדגיש כי צוות טיפול נמרץ נוסף יצא למקום, ותוך כדי חילוצו מתחת למפולת עפר כבר החלו לבצע בו פעולות החייאה. מיד לאחר שחולץ מתחת לחול והעפר החליט הצוות לפנות אותו למסוק שהמתין לפצוע הראשון.

רב פקד משה שטרית, קצין חקירות ומודיעין במשטרת קרית שמונה סיפר כי קבוצת פועלים עסקו בחפירת תעלה להטמנת קו המים, בין קיבוץ דן לקיבוץ דפנה. בשלב כלשהו התרחשה מפולת עפר והפועל בן ה-28 נקבר תחת החול.

"לצערנו הרב, למרות הטיפולים האינטנסיביים, נאלצנו לקבוע במקום את מותו של הצעיר", ציין מגן משנה, אבוטבול. לבסוף פונה רק נהג המשאית לבית החולים רמב"ם בחיפה באמצעות המסוק. "אין כל חשד לפלילים", ציין רפ"ק שטרית והסביר כי על פי ההערכה ראשונית מדובר בתאונת עבודה. הוא הוסיף כי הודעה בנושא הועברה למשרד העבודה.

 

מקור: nrg מעריב (עדי חשמונאי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע