כניסה הרשמה צור קשר

נפל מסולם רעוע - ויפוצה בלמעלה ממיליון שקל

 

עודכן ב:19/08/2009

 

תושב אשדוד (27), אב לארבעה, שהועסק כעובד אחזקה במלון באילת, יקבל מביטוח לאומי ומבית המלון למעלה ממיליון שקל. זאת לאחר שהגיש תביעה בגין תאונת עבודה. הפיצוי נקבע לאחר הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים בעקבות תביעה שהגיש, באמצעות פרקליטו עו"ד יעקב עוז, בבית משפט בקרית גת.

התובע עבד במלון עדי באילת ולפני כשלוש וחצי שנים התבקש על ידי מנהל האחזקה לטפל במערכת כיבוי האש של המלון לקראת ביקורת של כיבוי האש. האיש, שהחל לעבוד חודש קודם לכן במלון, חשש לעלות על הסולם הרעוע במטרה לבצע תיקונים בגובה.

התובע העיר למנהל האחזקה כי הסולם מסוכן, אך זה השיב לו, כך נטען, כי "אין לך מה לפחד, ככה אנחנו עובדים כבר שנים". המנהל הורה למאבטח המלון לאחוז בסולם ויום העבודה הראשון הסתיים בשלום. למחרת מנהל האחזקה דרש ממנו לעלות שוב, על אותו סולם, הפעם בלי שמישהו יאחז בו. זאת תוך שהוא צועק ומפציר בתובע לעבוד מהר בשל הביקורת שהיתה אמורה להתבצע באותו יום.

התובע עלה על הסולם ולפתע החליק הסולם והוא נפל מגובה של כשבעה מטרים. כתוצאה מהנפילה נחבל קשות ברגלו הימנית ופונה לבית חולים יוספטל באילת. שם אובחנו שברים בעקב ובקרסול רגל ימין. רגלו גובסה והוא נאלץ להתהלך על קביים.

רופא תעסוקתי קבע כי אינו יכול לשוב לעבודתו. בהמשך נזקק לכיסא גלגלים ועד היום הוא נאלץ להיעזר בקביים. כמו כן, עבר ניתוח להתקנת שני ברגים. ועדות רפואיות שונות קבעו לו מאז התאונה אחוזי נכות זמניים שונים. בחודש מרץ לפני כשנה נקבעו לו 42 אחוזי נכות לצמיתות.

בכתב התביעה טען עו"ד עוז כי כתוצאה מהתאונה סבל ויסבול התובע מכאבים וממגבלות תנועה קשות בקרסול ובעקב ימין כולל קשיי דריכה, עמידה, הליכה, עליה במדרגות ועוד. בנוסף, יסבול מצלקת מכוערת. בעקבות התאונה הפך להיות מוגבל וכושר עבודתו פחת. כמו כן, קידומו והשבחת שכרו בעתיד נפגעו משמעותית. ואם אין די בזאת, בשל הקשיים בביצוע עבודתו כאיש אחזקה הוא אף פוטר.

בהסכם הפשרה נקבע כי המלון וחברת הביטוח יפצו את האיש בכ-220 אלף שקל והמוסד לביטוח לאומי ישלים את היתרה.

 

 

מקור: MyNet (יאיר הרוש) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע