כניסה הרשמה צור קשר

המדריך המעודכן של ארגון IATA להטסת סוללות ליתיום וליתיום יון

 

עודכן ב:17/08/2009

 

בימים אלה פרסם ארגון IATA את המדריך עדכני ביותר המתאר כללי הכנה והטסה של סוללות ליתיום למיניהן. המדריך המעודכן נושא תאריך 10.08.2009 והנו מבוסס על המסמכים הבאים:

- ICAO "Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air", 2009-2010;
- IATA DGR "Dangerous Goods Regulations", 50th edition, 2009.

המדריך נועד להבהיר את טיבן של הדרישות לתהליך ההכנה וההובלה של סוללות ליתיום/ליתיום יון לאור השינויים הרבים שחלו בדרישות אלה במהדורות האחרונות של המסמכים המחייבים שהוזכרו לעיל.

יש לשים לב לכך שהמדריך מתייחס לא רק לסוללות ליתיום וליתיום יון כאשר הם מובלות כסוללות בתוך האריזות אלא גם כאשר הן נמצאות בציוד או פריטים כל שהאם או/ו ארוזות באריזה אחת איתם. כלומר, הדרישות הנ"ל חלות לא רק על יצרני הסוללות אלא גם על כל גורם שבכוונתו לשלוח במטוס ציוד או מכשור שמכיל סוללות ליתיום/ליתיום יון.

ניתן למצוא את המדריך החדש באתר אינטרנט של IATA.

 

 

מקור: ליבי קוסקס, מרכז המידע, המוסד לבטיחות ולגיהות .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע