כניסה הרשמה צור קשר

השר להגנת הסביבה דורש ממשרד הביטחון נתונים על אסבסט

 

עודכן ב:13/08/2009

 

השר גלעד ארדן פנה בדחיפות לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה כי משרד הביטחון יעביר לאלתר את נתוני סקר מיפוי האסבסט במחנות צה"ל לגורמי המקצוע שבמשרדו.

בפנייתו מציין השר ארדן, שכבר למעלה משנתיים וחצי לאחר קבלת החלטת ועדת שרים לביקורת המדינה בנושא, טרם הועברו למשרד להגנת הסביבה תוצאות הסקר למיפוי מפגעי אסבסט בצה"ל ותוכנית העבודה לסילוק המפגעים. השר ארדן מדגיש בפנייתו כי ישנה התעלמות עקבית מהחלטות מחייבות של ועדת השרים בנושא, ומפניות חוזרות ונשנות של המשרד להגנת הסביבה במהלך השנה האחרונה, דבר המונע מנציגי משרדו לפעול לצמצום ומניעה של חשיפת חיילים ואזרחים למפגעי אסבסט העלולים להיות מסרטנים.

השר ארדן: "לא יתכן כי המשרד להגנת הסביבה, אשר מופקד על מניעת מפגעי האסבסט ומפקח על ביצוע העבודות להסרת האסבסט, לא יקבל לידיו העתק מהסקר שבוצע ומתוכנית העבודה שנגזרה ממנו".

השר ארדן הוסיף כי ממידע אמין שאליו נחשף בימים האחרונים ממקור מוסמך, הסקר שערך צה"ל מצביע על עשרות בסיסים בהם קיימים מפגעי אסבסט, והמשמעות היא כי בחלק מהמקרים חיילים השוהים בבסיסים השונים ואזרחים הנמצאים בסמוך אליהם, חשופים מידי יום לסיבי אסבסט ללא ידיעתם.


מפגע אסבסט בבסיס כורדני - טופל לאחר התערבות מפקחי המשטרה הירוקה ומחוז חיפה.
צילום: ואיל קבלאן, המשטרה הירוקה

 

 

מקור: המשרד להגנת הסביבה .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע