כניסה הרשמה צור קשר

ועדת השרים לחקיקה אישרה את החוק למניעת מפגעי אסבסט

 

עודכן ב:02/08/2009

 

ועדת השרים לחקיקה אישרה ביום א', 26.07.09 את החוק למניעת מפגעי אסבסט.

עיקרי הצעת החוק הם:
  1. איסור שימושים חדשים באסבסט והפסקת שימוש קיים באסבסט פריך: ההצעה נוקבת בלוחות זמנים מוגדרים להפסקת שימוש באסבסט פריך במתקני תעשייה, כלי רכב ומבני ציבור. כמו כן, קביעת חובת מיפוי, רישום וסימון של אסבסט פריך, ונהלי תחזוקה.
  2. מתן סמכויות רישוי, פיקוח ואכיפה למשרד להגנת הסביבה ולרשויות המקומיות, ובכלל זה הגדלה משמעותית של שיעורי הקנסות ומתן אפשרות להטלת עיצום כספי במקרה של הפרות הוראות החוק.
  3. על פי ההצעה יפתח חשבון נפרד ב 'קרן הניקיון' לטובת פרויקט ניקוי מפגעי אסבסט בקרקע באזור הגליל המערבי. מחצית מהוצאות הניקוי יתקבלו מהחברות שעסקו בייצור ושיווק מוצרי אסבסט.
  4. רישוי העוסקים באסבסט: נוכח הסיכונים הכרוכים בעבודות להסרת אסבסט ולטיפול במפגעי אסבסט, נדרשת הסדרה של רישוי העוסקים באסבסט. יוגדרו אמות מידה לקבלת אישור עוסק אסבסט - יידרשו תנאי סף בהשכלה, הכשרה וניסיון וזאת כדי לקבוע סטנדרטיזציה לעוסקים בתחום.
  5. אישור עבודות אסבסט: החוק קובע סטנדרטים להגנה על העובד באסבסט, הרחקת הציבורי מאתר עבודת אסבסט, דגימות אוויר לבדיקה שאין סיבי אסבסט טרם אכלוס מחדש של המבנה, הגדרת מיקום שליחת פסולת האסבסט וכדומה.
  6. מניעת מפגעי אסבסט וטיפול בהם: למשרד יינתנו סמכויות להוצאת צווים לסילוק מפגעי אסבסט בהם, יכולת להורות למחזיק הנכס או למבצע המפגע לסגור את המתחם, הנחיות לסילוק הפסולת, הנחיות לדרכי עיטוף הפסולת, ביצוע דגימות ועוד.
באתר המשרד להגנת הסביבה מתפרסמת הצעת החוק:
 הצעת חוק מניעת מפגעי אסבסט, התשס"ט - 2009

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: "החוק יסייע לאתר ולטפל במפגעי האסבסט במדינה, ובכך להציל את חייהם של עשרות אנשים המתים מידי שנה כתוצאה מחשיפה לאסבסט."

האסבסט הוא חומר מסרטן וודאי, ועל פי קביעת ארגון הבריאות העולמי, כל אדם הנושם את סיבי האסבסט חשוף לסיכוני התחלואה של החומר.

מדי שנה מאובחנים בישראל עשרות חולים נוספים בסרטן המזותליומה, מחלה חשוכת מרפא הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאסבסט. להמחשת היקף התופעה, יש לציין כי אזור נפת עכו נמצא, לצערנו, במקום השני בעולם בהיקפי תחלואה בסרטן זה.

 

מקור: המשרד להגנת הסביבה .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע