כניסה הרשמה צור קשר

חופשה: בטיחות ילדים בבית ואת מי תובעים במקרה של פציעה בקייטנה או בבריכה?

 

עודכן ב:30/07/2009

 

החופש הגדול בעיצומו, וחלק מהילדים מוצאים עצמם לבד בבית במשך שעות ארוכות. על פי החוק, אגב, אסור להשאיר ילד עד גיל 6 לבד בבית, וארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ממליץ לא להשאיר ילד לבד עד גיל 9.

כדי למנוע תאונות, נפילות ופציעות, כדאי מאוד לארגן את הבית לקראת החופשה, גם אם הדבר דורש השקעה כספית. אז אילו סכנות נפוצות אורבות לילדים בבית, ואיך אפשר להימנע מהן?

בכתבה שפורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" סקירה של הסיכונים, אמצעי המיגון ומחיריהם.
חלקה השני של הכתבה דן בהיבט המשפטי של היפגעות הילדים בקיץ, באדיבות עו"ד ענת קאופמן:

תאונות אישיות: כל התלמידים מגיל 5 ועד 18 מבוטחים בביטוח תאונות אישיות. הביטוח תקף 24 שעות ביממה ומכסה את כל תאונות הילדים, כולל בחופשות, כמו נפילות ושברים. הפוליסה כוללת כיסוי בעבור נכות בסכום מקסימלי של כ-380 אלף שקל. ילד שנפצע בבית של חבר, למשל, יכול לתבוע גם את ביטוח צד ג' בדירה, אבל יהיה עליו להוכיח רשלנות מצד בעלי הבית.

בים ובבריכה: על סכנות של טביעה, החלקה, מתקני מים וכן הלאה אחראית העירייה שבשטחה נמצא החוף. בבריכות האחריות היא על הבעלים או המפעילים.

בקייטנות: פציעה בטיול, נפילה מסוס, החלקה מאומגה, פגיעה מקיר טיפוס או "סתם" מכת שמש - אלה התאונות שעלולות להתרחש בקייטנות. במקרה כזה, מארגני הקייטנות הם האחראים לשלום הילדים. במקרים של פעילות מועדת לתאונות, שיקלו רכישת ביטוח תאונות אישיות פרטי.

ברכיבה על אופניים: כאשר רוכב אופניים נפגע בתאונת דרכים, ביטוח החובה אחראי לפיצוי. כאשר הוא נפגע ממפגע בטיחות כמו מכשול בכביש, ניתן לתבוע את הרשות המקומית או את האחראי על המכשול. אם רוכב אופניים פוגע בהולך רגל - הוא או הוריו נחשפים לתביעה אישית. במקרה כזה, במסגרת ביטוח הדירה כדאי להוסיף כיסוי לתאונת אופניים.

לכתבה המלאה באתר ynet:
מדריך: כך נמגן את הילדים מסכנות בבית

 

מקור: ynet (יהודית יהב) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע