כניסה הרשמה צור קשר

מצב חירום הוכרז במונטנה בגלל אסבסט רעיל

 

עודכן ב:06/07/2009

 

עיירה במונטנה שסבלה מזיהום אוויר שנגרם ממצבור אסבסט תקבל סיוע כלכלי של יותר מ-130 מיליון דולר. זיהום האוויר גרם למותם של למעלה מ-200 אנשים וכספי הסיוע יועדו "לניקוי" העיירה ולהגיש סיוע רפואי לתושבים. הסיוע הכלכלי יינתן על ידי ממשל אובאמה, כך הודיעה הסוכנות להגנה על הסביבה ב- 17.06.09.

ההכרזה על כך הינה הראשונה בסדרה של התמודדויות עם "המורשת הרעילה" של המכרה המצוי חיצונית לעיירה ליבי, מיניסוטה, מאז 1999, כך מסרה המושלת ליסה ג'קסון.

ב-CNN דווח כי העיירה זוהמה באופן כבד ביותר מאבק אסבסט. התובעים הפדראליים טוענים כי כתוצאה מן הזיהום קרו בעיירה מעל 200 מקרי מוות ו-1,000 מקרי מחלות שונות.

"במשך עשרות שנים, שיעור המוות והמחלות הנובעות מזיהום אסבסט בכל אזור ליבי הולך ועולה בשיעור גדול בהרבה מן הממוצע הלאומי", אמרה ג'קסון לעיתונאים. לא רק שהאבק מן המכרה מתפשט על כל ליבי והעיר השכנה, טרוי, במשך עשרות שנים, אלא שהוא גם חדר לכבישים, לגינות ולחצרות משחקים, היא הוסיפה.

"באופן מילולי ממש, לא משנה להיכן פונים התושבים- הם חשופים שוב ושוב לחומר המסוכן", אמרה ג'קסון. היא ציינה כי "ההכרזה צריכה להוות תזכורת לתוצאות הרציניות של ניהול לא נכון של חומרים מסוכנים".

דוברת סוכנות להגנת הסביבה, אדורה אנדי, אמרה כי 6 מיליון דולר ממשרד הבריאות והמשאבים האנושיים יועברו לשירותי הבריאות המקומיים לטיפולי הקרנות, אבחון וטיפול בנפגעי האסבסט. 125 מיליון דולר נוספים יועברו לניקוי האזורים המזוהמים. ההתחייבות החדשה מביאה את הסכום שיועבר על ידי הרשות להגנת הסביבה לסך של 333 מיליון דולר לאזור ליבי, אמרה המושלת.

הסוכנות עדיין צריכה לערוך "מחקר משמעותי" על ההשפעות הבריאותיות של סוגי האסבסט השונים שפוזרו בעיירה החל משנת 1920, היא אמרה. היא הוסיפה כי עדיין לא יודעים בוודאות כמות של נכסים שיהיה צורך "לנקות" אותם.

אבק האסבסט באזור ליבי מכיל וורמיקוליט- מינרל המשמש לרוב בבידוד. אבק שעלה מן המכרה והכיל את המינרל כיסה שטחים נרחבים של דשא, גגות של מכוניות, נע בחופשיות באוויר, והפך לחלק בלתי נפרד מחיי התושבים. כמו כן נמצאו זיהומים רבים מחלק זיהומי במיוחד, המקושר לסוג סרטן הפוגע ברקמה הפנימית של הריאות, הבטן והלב.

בחודש מאי, מצא בית המשפט את מפעיל המכרה ושותפיו אשמים באישומים פליליים הקשורים לזיהום. וו ר גרייס, הפעיל את המכרה מ-1963 עד 1990, אז נסגר. בית המשפט קבע כי גרייס ידע על הזיהום, אך הסתיר את הסכנה מפני כלל התושבים.

במהלך שלושת חודשי המשפט, גרייס מעולם לא הכחיש כי האסבסט מגיע ממכרה, אך הוא טען כי הוא פעל בצורה בטיחותית ודאג לנקות את הזיהום.


 

 

מקור: ערוץ 7 (ציפי בלום) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע