כניסה הרשמה צור קשר

לחץ בעבודה: אירוע מוחי שנגרם במהלך העבודה הוכר כתאונת עבודה

 

עודכן ב:25/06/2009

 

נפגע בעת מילוי תפקידו: שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, סיגל דוידוב מוטולה, קיבלה לאחרונה את תביעתו של תושב כפר סבא (60) כי אירוע מוחי בו לקה במהלך עבודתו, מוכר כפגיעה בעבודה.

העובד הגיש לפני כשנתיים תביעה באמצעות עו"ד תמי בבאי גולברי נגד המוסד לביטוח לאומי לאחר שסירב להכיר באירוע המוחי שעבר כפגיעה בעבודה.

העובד עבד למעלה מ-20 שנה כמנתח מערכות בכיר ומנהל פרויקטים בתחום המחשבים והיה בין היתר אחראי הבטחת איכות של פרויקט מחשוב בתי המשפט של חברת NESS.

מהתביעה עולה כי בשל עומס ולחץ עבודה חריג עבד התובע גם ביום שבת ביולי 2004, ובמהלכו התמוטט ואובחן כסובל מאירוע מוחי קשה. על העובד הוטלו, על פי כתב התביעה, משימות דחופות שאותן היה אמור לסיים באותו סופשבוע שבמהלכו נפגע.

בין היתר התבקש העובד לבצע גם את עבודתו של עובד אחר שנעדר מהעבודה למשך שבועיים. העובד הגיע לעבודה בשעות הבוקר וכאשר ניגש למדפסת להוציא מסמך התמוטט ליד המדפסת. הוא חשב שמדובר בחולשה רגעית, אך לאחר שקם הלך לחדרו, התמוטט שוב.

לאחר מספר ימים בבית החולים הועבר העובד לשיקום בבית לוינשטיין ברעננה אשר ממנו שוחרר כשהוא מרותק לכסא גלגלים וסובל משיתוק והזנחת פלג שמאל. הוא הוכר כנכה לצמיתות בשיעור של 80 אחוז עם זכאות לשירותים מיוחדים.

מהתביעה עולה עוד כי המוסד לביטוח לאומי "מתכחש לחלוטין לפגיעתו זו בעבודה", וזאת שנתיים לאחר תביעתו. נימוקו של הביטוח הלאומי לדחיית התביעה הייתה כי "המחלה לא נקבעה בתקנות כמחלת מקצוע".

לפני כשנה קבע בית המשפט כי מומחה רפואי יבדוק את הקשר הסיבתי בין האירוע המוחי לעבודתו של העובד. המומחה, פרופסור אבינועם רכס מהמחלקה לנוירולוגיה בבית החולים האוניברסיטאי של הדסה ירושלים מצא כי "קיים קשר סיבתי מובהק בין העבודה והופעת המחלה בבחינת גורם ותוצאה". כאמור, לאחרונה קיבל בית הדין לעבודה את תביעתו והוא הוכר כנפגע תאונת עבודה.

עו"ד תמי בבאי גלובי ציינה כי מדובר בהחלטה משמעותית הן מבחינת ההכרה של האירוע המוחי כפגיעה בעבודה והן מבחינת המשמעות הכספית שלה, שלהבדיל מסכום הפיצוי הסמלי המגיע מנכות כללית, הרי שפיצוי בגין פגיעה בעבודה יבטיח את הנפגע לכל החיים על פי משכורתו.

 

מקור: mynet (שלומית צור) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע