כניסה הרשמה צור קשר

דף שאלות מנחות לרופאי המשפחה לאיתור מחלה שנגרמה על ידי העבודה

 

עודכן ב:04/05/2009

 

 

המוסד לבטיחות ולגיהות פרסם דף שאלות לרופאי המשפחה להגברת הערנות לאפשרות שגורם המחלה של חולה הבא לרופא משפחה מקורו בעיסוקו.

חשיפה לגורמים מסוכנים בעבודה עלולה להוביל להרגשה רעה, לפגיעה במערכות פיסיולוגיות ולמחלות רבות. עובד אשר נחשף בעבודתו לגורמים מסוכנים כגון אדים, אבק, רעש, חלקיקים ועוד, עלול לחלות במחלות שחלקן אינן ניתנות לריפוי בשלב שבו המחלה כבר הגיעה לשלב הגילוי.

גילוי מוקדם של חשיפה לגורמים מסוג זה ולטיפול מוקדם בסיכונים נעשה בדרכים רבות אך קודם כל חשובה המודעות של כל העוסקים בכך החל מגורמי הניהול ועד לגורמי ההדרכה והפיקוח.

רופא משפחה שאליו בא חולה בתלונה על תופעה/תופעות מסוימות צריך להיות ערני ומודע לכך שהגורם/הגורמים עלולים להיות נעוצים בעבודתו של המתלונן.

ועדת הפרסום וההסברה שליד המועצה הלאומית לבריאות העובד שבמשרד הבריאות, שבראשה עומד מר חיים אליהו - מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, יזמה, והמוסד לבטיחות ולגיהות פרסם דף המכיל 10 שאלות עיקריות ומנחות לרופא המשפחה במטרה להגביר את ערנותם ומודעותם לכך שגורמי המחלה עלולים להיות מונחים בעיסוקו של החולה ובחשיפתו לגורמים מזיקים בעבודתו בהווה או בעבר.

את השאלות המנחות כתבה דר' אורלי תיבון- פישר, רופאה תעסוקתית באזור הצפון.
העלון, הנתון בתוך נרתיק מגן קשיח ושקוף, ניתן להנחה על שולחן הרופא או לתלייה על הקיר מול עיניו כך שיהווה תזכורת מתמדת מול עיניו.
העלון הודפס ב-4000 עותקים ויופץ לרופאי המשפחה בישראל.

  10 שאלות מנחות לרופא/ת המשפחה, באמצעותן ניתן לקדם ערנות למחלה שנגרמה ע"י העבודה

 

 

מקור: אנדרי מטיאס, מנהל תחום הסברה, פרסום והוצאה לאור .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע