כניסה הרשמה צור קשר

נכנסו לתוקף התקנות בנושא בטיחות אש בבניינים

 

עודכן ב:25/03/2009

 

התקנות החדשות בנושא בטיחות אש בבניינים - תקנות התכנון והבניה (בקשה להיתר, תנאיו ואגרות) (תיקון מס' 3), התשס"ח-2008 - נכנסו לתוקף.

סגן מפקח כבאות ראשי מהנדס חיים תמם מסר כי מדובר בתקנות מקיפות ומפורטות בהיקף רחב מאוד של כ- 250 עמודים בשלב זה, שיביאו לאחידות בדרישות רשויות הכבאות ויצמצמו מחלוקות מקצועיות. לפני חצי שנה התקנות אושרו על ידי שר הפנים מאיר שטרית ופורסמו ברשומות.

עד כה פורסמו 7 פרקי גרעין:
פרק א' - הגדרות וכללי.
פרק ב' - מרכיבי דרך המוצא (פרק רחב המקיף כ-100 עמודים).
פרק ג' - הפרדות ועמידות אש.
פרק ד' - מערכות גילוי וכיבוי אש - בהכנה.
פרק ה' - מערכות שליטה בעשן.
פרק ו' - חומרי גמר.
פרק ז' - בנין גבוה ורב קומות.

בנוסף פורסמו שני פרקים יעודיים בנושא מגורים והתקהלות. בהמשך יפורסמו פרקים נוספים הנוגעים למוסדות חינוך, בתי מלון ומבני תעשיה ומסחר. להלן עיקרי הנושאים המפורטים בתקנות החדשות בבטיחות אש בבניינים:
  1. התקנות מגדירות במדויק את דרכי המוצא ואמצעי הבטיחות המאפשרים מילוט של המשתמשים בבניין, למקרה של שריפה או מצב חירום אחר.
  2. התקנות מבטיחות שכל בניין יהיה מתוכנן, בנוי, מוסדר ומצויד, כך שתמנע סכנה לא הכרחית לחייהם ובטיחותם של המשתמשים בו מפני אש, עשן, גזים או פאניקה תגובתית, למשך הזמן הסביר הנדרש לפינוי הבניין או למשך הזמן הנדרש להגנה מקומית במקרה של שריפה או מקרה חירום אחר.
  3. התקנות מבחינות בין הבניינים השונים, על פי סוג השימוש בבנין, סוג המשתמשים בו, כמות המשתמשים, מערכת ההגנה בפני שריפות, גובה הבניין וסוג שלד הבניין.
  4. התקנות קובעות כי דרך המוצא מהבניין תהיינה נגישות גם למשתמשים המוגבלים ביכולת התנועה וכן כי דרך המוצא תהיה מזוהה ומשולטת בברור באופן שכל משתמש יוכל לדעת מיידית את כיוון המילוט ואת מיקום פתחי היציאה הבטוחים מכל מקום בבניין.
  5. התקנות קובעות כי, בכל בניין או אזור בבניין, אשר אין בהם התראה מספקת לשוהים, תותקן מערכת לגילוי מוקדם של שריפה.

 

מקור:שרותי כבאות והצלה .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע