כניסה הרשמה צור קשר

חקירה פלילית נגד חברת "אגן כימיקלים" בגין אירוע השריפה במפעל

 

עודכן ב:09/02/2009

 

מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, אריק בר שדה, החליט על פתיחה בחקירה פלילית נגד מפעל "אגן יצרני כימיקלים בע"מ" באשדוד, לאחר שימוע שנערך לנציגי המפעל בעקבות השריפה שאירעה במקום.

בשריפה שפרצה בתאריך 14.01.09 במחסן אבקות במפעל אגן כימיקלים, נשרפו במקום רעלים כהגדרתם בחוק החומרים המסוכנים התשנ"ג-1993. האירוע טופל על ידי המפעל תוך הפרה לכאורה של תנאי רשיון העסק ותנאי היתר הרעלים. במהלך השריפה נציגי המפעל לא ידעו, ולא העבירו מידע חשוב לכוחות החרום ולנציגי המשרד להגנת הסביבה, אודות סוג וכמות החומרים שאוחסנו במחסן השרוף. מידע זה חיוני ביותר לצורך טיפול נאות באירוע חומרים מסוכנים.

כתוצאה משריפת הרעלים שאוחסנו במחסן נפלטו לאוויר מזהמים שונים תוך הפרה לכאורה של החוק למניעת מפגעים. בנוסף, כתוצאה מתהליך כיבוי השריפה על ידי שירותי הכבאות וההצלה, זרמו תשטיפים מזוהמים אל מחוץ לשטח המפעל, תוך הפרה לכאורה של חוק המים.

בעקבות זאת נשלחו למפעל התראות על ההפרות השונות, ונציגי המפעל זומנו להשמיע טענותיהם במשרדי מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, טרם קבלת החלטה בדבר המשך הליכי האכיפה.

בעקבות השימוע הוחלט כאמור על פתיחת חקירה, בגין חשד לעבירות על החוקים הבאים: חוק המים, התשי"ט - 1959, חוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, חוק החומרים המסוכנים, התשנ"ג- 1993 והחוק למניעת מפגעים, התשכ"א- 1961.

לדברי מנהל מחוז דרום, הוא רואה בחומרה רבה את אירוע השריפה במפעל, לאור קרבתו לשימושים רגישים, ובמיוחד את העובדה שבעת השריפה אי אפשר היה לקבל מידע מנציגי המפעל אודות החומרים הנשרפים. עוד הוסיף, כי הוא מודאג מכך שעד למועד השימוע טרם נמצאו הגורמים לאירוע.

החקירה תנוהל על ידי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

פרוטוקול השימוע מצורף להלן.

 סיכום שימוע - אגן יצרני כימיקלים בע"מ - 3.2.2009

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע