כניסה הרשמה צור קשר

יום עיון בבטיחות וגיהות - "הקהילה לעזרת חבר"

 

עודכן ב:29/01/2009

 

כ- 300 חברים וידידים מקרב קהילת העוסקים בבטיחות ובגיהות בתעסוקה הגיעו ליום העיון שנערך ב- 27.1.2009 ב"בית ברנד" שבסמינר "אפעל" (רמת אפעל) תחת נס: "עזרת הקהילה לחבר".

מלוא ההערכה והתודה למארגנים, למרצים ולהנהלת המוסד לבטיחות ולגיהות, אשר איפשרו את קיום האירוע ולהנהלת הסמינר על תרומתה להצלחת האירוע.

תוכנית יום העיון, בהנחית אנדרי מטיאס (מנהל תחום הסברה, פרסום והוצ"ל במוס"ל), כללה מיגוון של נושאים המצויים במוקד ההתעניינות של אנשי הבטיחות והגיהות.

ההרצאה של עו"ד יהודה קאופמן עסקה בהצעות לתיקוני תקנות המונחות על שולחן אגף הפיקוח על העבודה וממתינות לתורן. הוא הדגיש את המשמעות של התיקונים בתחום אחריות המעביד מבלי לגרוע מחובת הביצוע החלה על הממונה על הבטיחות בעבודה.

הרצאה שנייה נשמעה מפי זאב דיבסק, מרכז בטיחות ארצי, ועסקה בנושאי תקנות הבטיחות החדשות בקשר לעבודה בגובה ובלקחים מתקופת האכיפה הראשונית שנערכה מתחילת תוקף התקנות, בחודשים האחרונים.

ד"ר מיכאל מהרי"ק הירצה בפני הנוכחים על יישומי ניהול סיכונים בבית המגורים עם הדגשת מקומם של הילדים כחשופים, בבית, לסיכונים מסוגים שונים למרות המחשבה על "ביתו של אדם - מבצרו".

ד"ר שלמה אלמוג מהמרכז הרפואי שיבא הציג את אופן ההתייחסות והקביעה של ערכי סף חשיפה מותרים לגורמי נזק בריאותיים בהסתכלות על הקהילה באופן כללי ועל אוכלוסיית העובדים באופן ספציפי.

עו"ד יעקב דודזון (גם מהנדס ואיש בטיחות) השכיל להציג את שאלת האתיקה החלה על ביצוע תפקידו של הממונה על הבטיחות בהתייחס לשאלות של הבטיחות, התחיקה והנהלת מקום העבודה. שאלת הניגודים בין התחומים הללו, המתעוררת במיוחד כאשר חלק מהשיקולים נוגעים להשקעת משאבים (זמן וכסף) מהווה בהרבה מקרים מקור למכשלות בתחום הבטיחות.

בסיום יום העיון, במסגרת פאנל משיבים בתחומי "הבטיחות והרשויות" הציג יורם אלעזרי, (המפע"ר החדש) את כוונות האגף, לשנת העבודה 2009, בתחום יישומי ואכיפת הבטיחות במקומות העבודה בישראל.





 

 

מקור:אלכס אפשטיין, עורך מקצועי בתחום הסברה, פרסום והוצאה לאור, המוסד לבטיחות ולגיהות .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע