כניסה הרשמה צור קשר

התרגז במקום העבודה ויוכר ע"י ביטוח לאומי

 

עודכן ב:28/12/2008

 

העובד, בן 61, משמש מנהל משמרת בתחנת הכח בחדרה. במהלך עבודתו, סירב לאפשר לשלושה עובדי קבלן להיכנס, כיוון שלא החזיקו באישור כניסה למקום. הקבלן שלהם הגיע לחדרו של מנהל המשמרת, ובין השניים פרץ ויכוח קשה. הקבלן, בין השאר, קילל והעליב את מנהל המשמרת בביטויים כמו: "פה זה לא רוסיה ולא סטלין", "מי אתה בכלל?", "חתיכת חרא" ו"אני אהרוג אותך". 

לדברי מנהל המשמרת, במהלך הוויכוח ולאחריו היתה לו "הרגשה מוזרה" וכאבי ראש. הוא דיווח על האירוע לקצין הביטחון ולמזכירת מנהל נמל חדרה. בסיום המשמרת שלו הוא נסע לביתו, וסמוך לשעה 1:00 בלילה התעורר משנתו. כשרצה לרדת מהמיטה נפל על הרצפה. הוא הובהל לבית החולים הלל יפה בעיר, שם אובחן כי לקה באירוע מוחי.

מנהל המשמרת הגיש, באמצעות עו"ד סאמי אבו-ורדה, תביעה למוסד לביטוח לאומי שדחה את תביעתו בטענה שכמנהל משמרת בשער הוא מעורב לעתים בוויכוחים עם אנשים המבקשים להיכנס. כמו כן, נטען כי האיש סבל מלחץ דם ומסוכרת, שהם גורמי סיכון שהביאו לאירוע המוחי. 

השופטת עדנה קוטן, מינתה את פרופ' אבינועם רכס מבית החולים הדסה בירושלים כמומחה לבדיקת הנושא. בחוות דעת שהגיש לבית המשפט קבע פרופ' רכס כי למרות שלעובד היו גורמי סיכון, הרי שסמיכות הזמנים בין ההתרגזות בעבודה לאירוע המוחי יצרה קשר סיבתי בין הופעת המחלה המוחית להתרגזות בעבודה. 

בעקבות חוות הדעת הודיעה המוסד לביטוח לאומי כי הוא מקבל את התביעה, והשופטת קבעה כי ועדה רפואית של המוסד תקבע את אחוזי הנכות של העובד. גובה הקצבה החודשית שתשולם לו ייקבע בהתאם לדרגת הנכות שתקבע הועדה הרפואית. 

בתגובה להחלטה אמר עו"ד אבו ורדה: "זו פסיקה חשובה ועקרונית, המכירה בקשר שבין התרגזות בעבודה לאירוע מוחי גם כשהעובד סובל מגורמי סיכון נוספים".

 

מקור:NRG מעריב (יונתן הלילי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע