כניסה הרשמה צור קשר

תקדים: "תסמונת מחלקת התיירים" - נכות עבודה

 

עודכן ב:15/12/2008

 

בהחלטה תקדימית, קבע המוסד לביטוח לאומי כי אדם שלקה בתסחיף ריאתי עקב טיסות טראנס-אטלנטיות ארוכות, יוכר כנפגע עבודה.

האיש, מנהל כספים, טס פעמים רבות לחו"ל בטיסות טראנס-אטלנטיות. לפני כחודשיים, כאשר שב מ-2 טיסות במחלקת תיירים, שארכו שעות ארוכות, חש בכאבים חזקים בבית החזה. הוא אושפז בבית חולים ואובחן אצלו תסחיף ריאתי.

הוא הגיש, באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, מומחית לתביעות נזיקין, תביעה למוסד לביטוח לאומי בתל אביב להכיר במחלתו כתאונת עבודה. לתביעה צירפה עו"ד גינזבורג חוות דעת של מומחה למחלות ריאה ורפואה תעסוקתית, שקבע כי התסחיף הריאתי נגרם מהטיסות. המומחה ציין כי שילוב של גורמים כגון צפיפות המושבים במחלקת התיירים או ישיבה ממושכת במהלך הטיסות הארוכות הם ההסבר להופעת התסחיף הריאתי אצל מנהל הכספים.

טענותיה של עו"ד ענת גינזבורג התקבלו. בהחלטה שקיבלה ב-2.12.08 פקידת התביעות רוחמה לוי בביטוח הלאומי בתל אביב, הכירה במחלתו כתאונת עבודה. דרגת נכותו תקבע בהמשך.

תסמונת מחלקת תיירים (Economy Class Syndrome) התגלתה בעשור הקודם, ומשמעותה שישיבה ממושכת ללא תנועה בתנאי צפיפות, מגדילה את הסיכון להיווצרות קרישי דם ברגליים, שיכולים לפגוע גם בריאות, בלב או במוח, לגרום לנזקים קשים ואף למוות.

"המוסד לביטוח לאומי ממעט להכיר במקרים כאלה, ומעט מאוד עובדים הגישו תביעות מסוג זה", אומרת עו"ד גינזבורג, "גם מכיוון שאנשים לא תמיד מקשרים את היווצרות הקריש במהלך הנסיעה העסקית, לכך שזה קרה במהלך העבודה".

 

מקור:NEWS1 (משה ריינפלד)
כלכליסט (יסמין גיל).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע