כניסה הרשמה צור קשר

המפעל הורשע במחדל - המנהלים לא יועמדו לדין

 

עודכן ב:14/12/2008

 

בית הדין לעבודה בנצרת גזר קנס (יום ב', 8.12.08) בסכום של 43 אלף שקלים על מפעל בירמן עצים ופרזול. זאת בעקבות הרשעת המפעל בעבירה של מחדל בטיחותי בגינו איבד עובד את אצבעותיו במכבש. משרד התמ"ת, התובע, ויתר על העמדתם של מנהלי המפעל לדין בטענה כי נראה שהלקח במפעל נלמד.

מדובר באירוע משנת 2005 במהלכו התבקש העובד, מסגר במקצועו, שרון אזואלס לתקן את מכונת המכבש Press and production המופעלת בכוח חשמלי, הידראולי ופנאומטי. במהלך העבודה נתפסו אצבעותיו של אזואלס "בין הפלטה העליונה של המכבש לבין תושבת הבוכנה, בעת שלפתע התרוממה הפלטה ומחצה את ידו של העובד". אזואלס הובהל לבית חולים פורייה אך בבית החולים נאלצו לקטעו שתיים מאצבעותיו.

התברר כי בעת ביצוע עבודות התחזוקה והתיקון "המכבש לא נותק ממקור אנרגיה חשמלית, ולא היה בו התקן נעילה במקום גלוי לעין ובשליטת מבצע עבודות התיקון". באישום נטען כי המפעל לא עשה מעשה כדי להבטיח את ניתוק המתח החשמלי, ואי-חיבורו עד לסיום עבודות התיקון במכבש וכי המפעל ביצע עבירה של "עבודות תיקון ותחזוקה ללא ניתוק מקור אנרגיה", כמו-כן לא מסר מידע ולא הדריך עובדים.

בא-כוח המפעל, עו"ד מיסד כנען, טען כי מדובר היה במחדל של מנהל האחזקה אשר שהה במקום לא ניתק את החשמל ולא הנחה את העובדים תחתיו לנתקו. עוד טען כי המפעל נוטל אחריות למחדל, הפיק לקחים ואף פיצה את הקורבן, העובד, לשביעות רצונו. המפעל ציין כי העובד ממשיך לעבוד במפעל.

התובע, משרד התמ"ת, ביקש מבית המשפט לאמץ את ההסדר שהושג עם המפעל על קנס מרתיע בגין הפרת חוקי בטיחות בעבודה. באת-כוח המשרד, עו"ד רחל בורנשטיין, ציינה כיי המשרד הסכים לחזור בו מהאישום נגד המנהלים, בנימין בידרמן וסלע נור, הגם ש"הם האחראים האישיים". זאת משום שלחברה וגם למנהלים אין הרשעות קודמות בנושא בטיחות בעבודה וגם בשל ההתרשמות כי "הלקח נלמד ממקרה זה". בורנשטיין הביעה תקווה כי הקנס שהוטל על המפעל וההתחייבות של 50 אלף שקלים להמנע מהפרות נוספות, יגרמו למפעל לשמור בקפדנות על חוקי הבטיחות שנועדו לשמור על שלומם של העובדים.

 

מקור:NEWS1 (רותי אברהם) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע