כניסה הרשמה צור קשר

ביה"ד לעבודה: יתר לחץ דם של כבאים גורם לתאונות עבודה

 

עודכן ב:17/11/2008

 

בפסק דין תקדימי שניתן השבוע הכירה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה בלחץ הדם הגבוה של כבאי כתאונת עבודה. 

האם עבודתו של כבאי הדורשת ממנו לעבור מדי פעם ממצב של רגיעה ומנוחה למצב של מתח ומאמץ גופני קשה, יכולה לגרום לו למחלת יתר לחץ דם? סגנית נשיא בית הדין לעבודה בחיפה, השופטת איטה קציר, סבורה שהתשובה חיובית. 

ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה שהגיש כבאי ותיק בן 57, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה. לטענת התובע, במשך 23 שנים הוא עבד בתור כבאי פעיל שיצא לכיבוי שריפות ולחילוץ מתאונות דרכים, ובהמשך עבר לשמש כקצין אפסנאות במכבי האש. 

לטענת עורך הדין, העובדה שלאורך כל תקופת עבודתו הכבאי נאלץ לעבור פעמים רבות ממצבי מנוחה למצבי מתח, וכן חשיפתו ל"מראות קשים של פצועים והרוגים" גרמו לו למחלת לחץ הדם. 

בית הדין מינה תחילה כיועץ מומחה רופא שקבע כי "לא קיים קשר סיבתי רפואי בין תנאי עבודתו של הכבאי לבין יתר לחץ דם", אולם בהמשך מינה מומחה רפואי אחר, מתחום הרפואה התעסוקתית, שקבע כי "יש קשר סיבתי בין עבודתו של הכבאי למחלת לחץ הדם". 

נציג המוסד לביטוח לאומי הודיע בעקבות זאת לשופטת כי הוא מסכים להכיר בקשר שבין לחץ הדם לעבודת הכבאי, והשופטת איטה קציר, פסקה כי מדובר ב"מחלה שיש לראות בה כתאונת עבודה", וניתן לקבוע לכבאי אחוזי נכות. 

בתגובה להחלטה אמר עו"ד אבו ורדה כי "זו פסיקה מאוד חשובה ועקרונית המכירה במחלת יתר לחץ הדם כחלק מסיכוני המקצוע של הכבאים".

 

מקור:האתר NRG מעריב (יוני הללי)
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע