כניסה הרשמה צור קשר

קנדה: התנגשות בין האסלאם לבטיחות בעבודה

 

עודכן ב:16/11/2008

 

חברת UPS בטורונטו נמצאת בימים אלה במרכזה של פרשה המבטאת את התנגשות בין ערכי האסלאם לכללי הבטיחות בעבודה. החברה פיטרה 8 נשים שהיו עובדות זמניות במיון דברי דואר לאחר שהנשים לא נענו לדרישה ללבוש חצאיות עד גובה הירך, וזאת מסיבות בטיחות שכן עבודתן מחייבת טיפוס על סולמות בגובה של 6 מטר.

הנשים, שהינן מוסלמיות אדוקות ממוצא סומלי, פנו בקובלנה לוועדה לזכויות האדם בקנדה בטענה שהן הופלו על רקע דתי, וכי דת האסלאם מחייבת אותן לכסות את כל חלקי גופן. על אף שהן ממילא לובשות גם מכנסיים מתחת לשמלה הן סרבו ללבוש שמלה קצרה יותר מחשש שצורת השוקיים (המכוסות כאמור במכנסיים) תיגלה לעיני גברים.

לסיוען של הנשים התגייס מסגד ח'אלד בן אל-וליד הנמצא בשכונת רקסדייל בטורונטו והוא סיפק להן את המסמך הבא: "הרינו לאשר, כי דת האסלאם דורשת מכל הנשים המוסלמיות לכסות את שטח גופן כולל רגליים, זרועות, ראש, אוזניים וצוואר, ולכן נשים אינן רשאיות ללבוש מכנסיים".

העיתון טורונטו סטאר המדווח על הפרשה מציין, כי האתר הרשמי של המסגד כולל ביטויים קשים נגד יהודים ונגד המערב ומזהיר את המוסלמים מפני אינטגרציה בחברה. המסגד, שהוקם בשנת 1990 ומשרת כ- 10,000 איש מטיף לאמץ את ההלכה האסלאמית ולא להתפשר עם המערב. בהתייחסות למערב נעשה שימוש בביטויים כדוגמת: "מרושע", "מושחת" ו"האויבים שלנו". בפרק של שאלות ותשובות באתר נשאלה השאלה הבאה: "האם מותר לנשים לנעול נעליים עם עקב גבוה?". התשובה שניתנה: אסור לעשות כן, שכן הדבר מזכיר את הנשים הלא – מאמינות את הנשים המרושעות. המקור לכך נמצא אצל הנשים היהודיות".

 

מקור:אתר INN (דלית הלוי)
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע