כניסה הרשמה צור קשר

זיהום בירקון בעקבות שריפה במפעלים בהוד השרון

 

עודכן ב:11/11/2008

 

קצף לבן כיסה בימים האחרונים, ואולי גם עכשיו, קטעים נרחבים בנחל הירקון בגלל ביוב שזורם אליו מיום חמישי בכמויות גדולות. דגים מתים צפים במים, וסירחון חריף של ביוב ממלא את האוויר בעקבות תקלה במכון טיהור השפכים של כפר סבא והוד השרון.

ביום חמישי פרצה שריפה במפעל רהיטים באזור הוד השרון והתפשטה למפעל "סנו" הסמוך. כעבור זמן קצר האש החלה לאחוז במכלים גדולים במפעל המכילים חומרי ניקוי. משנשרפו, זרמו עשרות טונות של חומרי ניקוי למכון טיהור השפכים של הוד השרון וכפר סבא, והרסו בו את המערכת הביולוגית שאמורה לטהר את הביוב. כך זרמו במכון החומרים, יחד עם ביוב משתי הערים, מבלי שעברו את הטיפול הדרוש, נשפכו לירקון וגרמו נזק רב לנחל.

כדי לצמצם את הנזק במידת האפשר, ביקשו ברשות נחל הירקון מחברת "מקורות" להגדיל משמעותית את זרימת המים הנקיים שהיא מזרימה באופן קבוע לנחל כדי לדלל את המזהמים שהגיעו אליו. כבר בסוף השבוע החלה "מקורות" להגדיל את ההזרמה לירקון וחלה הטבה במצב המים.

במקביל החלו פעולות לשיקום מכון טיהור השפכים הממשיך להזרים את הביוב לנחל מבלי שעבר את הטיפול הדרוש. המשרד להגנת הסביבה הודיע אתמול כי התחיל לבדוק את נסיבות התקלה שהביאה לזיהום בנחל.

 

מקור:הארץ (צפריר רינת).
תצלום (דן קינן) : נחל הירקון המזוהם ממזרח לאזור התעשייה "נאמן" בהוד השרון.
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע