כניסה הרשמה צור קשר

שיפוצניקים יחויבו בתעודת מקצוע והכשרה בבטיחות בעבודה

 

עודכן ב:04/11/2008

 

במסגרת צעד מהפכני בדרך למיסוד ענף השיפוצים, יצטרכו גם השיפוצניקים הקטנים (המבצעים עבודות שהיקפן עד 35 אלף שקל) להחזיק בתעודת מקצוע, שתעיד על הכשרתם ועל חברותם בארגון עובדים יציג.

מדובר בכ-18 אלף קבלנים קטנים, ובהם אינסטלטורים, קבלני אלומיניום, צבעים, קבלני גבס ועוד, המבצעים את עיקר עבודות השיפוצים במדינה. מעתה בעלי המקצוע, שחלקם הגדול מבצעים שיפוצים ללא הכשרה רשמית וללא הנפקת חשבוניות, יידרשו להשתתף בקורס מקצועי של התאחדות קבלני השיפוצים ובסופו לעבור בחינת הסמכה. בכך אמורים כל העוסקים בתחום השיפוצים במשק להיות כפופים למנגנון מקצועי וחוקי אחיד.

כדי לקבל את תעודת המקצוע, שתעיד על חברותו של הקבלן בהתאחדות קבלני השיפוצים, יידרש כל חבר לעבור קורס מקצועי בן 24 שעות שיורכב מ-4 מפגשים בני 6 שעות כל אחד. הקורס יכלול הכשרה בנושאים של בטיחות בעבודה, יציבות מבנים וניהול עסק, ובתום ההכשרה יידרשו בעלי המקצוע לעבור בחינה מקצועית.

את הקורס תעביר מחלקת ההכשרות של התאחדות קבלני השיפוצים, והוא ימומן ברובו באמצעות קרן של התאחדות הקבלנים. השיפוצניקים עצמם יידרשו לשלם סכום סמלי כדי להשתתף בקורס.

מדובר בבשורה חשובה עבור הצרכנים, שחלקם הגדול מבצע שיפוצים בהיקפים כספיים קטנים. "ענף השיפוצים בישראל עולה כיתה", מתרגש יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "הצרכן יקבל שיפוצניקים מקצועיים יותר, אחראיים יותר, עם מודעות גדולה יותר לבטיחות. "בנוסף, תהיה לו כתובת לפניות במקרה של חוסר שביעות רצון ומוסד בוררות שיחול על כל השיפוצניקים בהתאחדות".

אבל גם סיב יודע שמי שמזמין שיפוצניק רגיל לסגור "בשחור" ולקבל מחיר מציאה. "מבחן הבגרות של הצרכנים", טוען סיב, "יהיה ברגע שהציבור יתחיל לדרוש את תעודות המקצוע - זה מה שיגרום ליותר שיפוצניקים להפוך לקבלנים חוקיים. מובן שעבודה בכסף שחור לא מבטיחה אחריות, בטיחות או הכשרה מקצועית".

במהלך החודשיים הקרובים צפויה התאחדות קבלני השיפוצים, יחד עם התאחדות הקבלנים, לחתום על הסכם עבודה קיבוצי עם ההסתדרות הכללית. בכך תיהנה התאחדות קבלני השיפוצים מצו ההרחבה של התאחדות הקבלנים ותוכל להחיל אותו גם על ענף השיפוצים, שעד כה היה פרוץ לחלוטין.

המשמעות בפועל היא שקבלן שיפוצים שלא יהיה חבר בארגון עובדים יציג ייחשב לעובר על החוק ויהיה חשוף לתביעות מצד ההתאחדות.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, אמר כי בהתאם להסכם בין התאחדות הקבלנים והבונים ובין התאחדות קבלני השיפוצים, האחרונה תצטרף להסכם הקיבוצי הכללי של התאחדות הקבלנים עם הסתדרות העובדים הכללית, וציין כי בימים אלה מתגבש סופית נוסח ההסכם.

התאחדות קבלני השיפוצים הוקמה לפני כ-6 שנים במטרה להפוך את ענף השיפוצים לענף קבלני לכל דבר. המהלך הנוכחי מהווה המשך של המהלך לרישום קבלני השיפוצים הגדולים - המבצעים עבודות שהיקפן מ-35 אלף שקל ועד מיליון שקל - ברשם הקבלנים, שנכנס לתוקפו לפני כשנה.

 

מקור:Nrg מעריב (עידו אפרתי)
.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע