כניסה הרשמה צור קשר

פריחת עור אצל משתמשים בטלפונים סלולאריים

 

עודכן ב:19/10/2008

 

משתמשי הטלפונים הסלולאריים מפתחים פריחה בעור הפנים והאוזניים, כתוצאה מתגובה אלרגית לניקל שעל מכשירי הטלפון, כך מזהירים מומחי עור.

האגודה הבריטית לדרמטולוגים טוענת כי התופעה ניתנת לצפייה בעיקר אצל אנשים המבלים זמן רב בדיבור בטלפון. יצוין כי את הניקל ניתן למצוא בחלק שבו מונחת האוזן או אפילו בכפתורי הסלולארי.

האגודה טוענת במאמר מקיף ברשת BBC כי נשים המגיבות בתגובה אלרגית לניקל בתכשיטים, נמצאות בקבוצת סיכון גבוהה יותר לפריחה מהטלפון הסלולארי שלהן. 

אלרגיה לניקל היא האלרגיה הנפוצה ביותר במגע בבריטניה, ועל פי ההשערות היא משפיעה על 30% מן הציבור. 

הקשר לטלפונים הסלולאריים בוצע על ידי רופאי עור לאחר כמה מקרי פריחה בלתי מוסברים באזור הפנים והאוזניים. חקירה מעמיקה יותר הביאה את הרופאים למסקנה שהפריחה בעור נבעה מאלרגיה לניקל הנמצא במכשירים הסלולאריים, בעיקר במכשירים הכי מודרניים.

נשים הן האוכלוסייה שהכי נחשפת לדרמטיטיס מסוג הטלפונים הסלולאריים, מכיוון שהן בעלות סיכוי גדול יותר לסבול מרגישות קודמת למתכות- בעקבות תגובות אלרגיות לתכשיטים המצופים ניקל, כך טוענים המומחים.

האגודה ממליצה כעת לכל מי שמפתח פריחה בעור הפנים, העשויה להיות קשורה לחשיפה ממושכת לטלפון סלולארי, לחפש עזרה מקצועית אצל רופאי עור. האגודה פרסמה אזהרה מכיוון שרוב המקרים עשויים שלא להיות בכלל מדווחים ומטופלים, ולכן החוקרים לא יכולים לאבחן את התופעה ולמצוא לה פתרון.

מחקר בארצות הברית שפורסם בראשית השנה חקר 22 מכשירים סלולאריים מסוגים פופולאריים, ומצא ניקל בעשרה מתוכם.

ד"ר ליונל ברקוביץ, מאוניברסיטת בראון, רוד איילנד, שהיה אחד ממחברי המחקר, אמר: "כמעט מחצית מהמכשירים שבדקנו הכילו ניקל. כפתורי התיפעול, אייקונים דקורטיביים והמסגרת המתכתית מסביב למסכי ה-LCD היו המקומות הנפוצים ביותר. מכיוון שמדובר בשימוש נרחב ביותר במכשירים הסלולאריים, ומכיוון שהרגישות לניקל היא אחת הידועות ביותר, לא מפתיע שטלפונים סלולארים עשויים לגרום לתגובה אלרגית של דרמטיטיס".

ד"ר גרהאם לוו הוסיף: "האלרגיה נובעת ממגע תמידי של העור עם החלקים המכילים ניקל. חשיפה ממושכת או מתמידה לניקל עשויה לגרור תגובה אלרגית בעור אצל אילו הרגישים. אם ידוע למישהו על רגישותו לניקל או למתכות אחרות, הוא צריך להיות מודע לסיכון שהוא חשוף אליו. דרמטיטיס של טלפונים סלולאריים עשויה להשפיע בעיקר על הלחי והאוזן. בתיאוריה הדרמטיטיס עשוי אף להופיע באצבעות, אם נוגעים בכפתורי התפריט הרבה זמן. רופאים צריכים לזכור את התופעות הללו ואת המקרים של הדרמטיטיס מן הסוג הזה כאשר הם רואים היום חולים חדשים עם תופעות כגון אילו, שלא ניתן להסיברם אחרת".

דובר GSM, החברה המייצגת את חברות הסלולאר, אמר שישנם מכשירים רבים שאינם מכילים ניקל. "חלק מן החברות מתכננות להוריד בכלל את השימוש בניקל בכל ליין המוצרים שלהם", הוא הוסיף.

 

מקור:INN - ערוץ 7 (ציפי בלום) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע