כניסה הרשמה צור קשר

כנס "שומרים על החיים" בנושא בטיחות באתרי בניה ותשתית

 

עודכן ב:21/11/2016

 

בתאריך 20.11.16 התקיים בכפר המכביה כנס "שומרים על החיים" בנושא "בטיחות באתרי בניה ותשתית", ביוזמת התאחדות בוני הארץ ובשיתוף המוסד לבטיחות ולגיהות.

מאות קבלנים, מנהלי עבודה ומנהלי בטיחות בעבודה בענף הבנייה השתתפו בכנס של התאחדות בוני הארץ (הקבלנים). שמטרתו היתה לקדם את המודעות לנושא הבטיחות והבריאות בענף הבניה ולהפרות את באי הכנס במידע מקצועי וחדש בנושא.

ד"ר אורנית רז, מנכ"לית המוסד לבטיחות ולגיהות אמרה בכנס: "המוסד לבטיחות ולגיהות פועל כל העת בהסברה והדרכה בכל רחבי מדינת ישראל. בפעולות אלה אנו משנים את תרבות הבנייה ואת תופעות ה"סמוך" וה "יהיה בסדר". אנו נגיע לכל אתר בנייה ומפעל שנדרש וניתן את הכלים לעבודה בטוחה וכל זאת ללא עלות.

אלון פל, סמנכ"ל המוס"ל העביר הרצאה מרתקת בנושא "בניה בטוחה בתוכניות תמ"א 38", ד"ר סמי סעדי הציג את פעילות המוס"ל במגזר הערבי- ואת ההתמודדויות הכרוכות בכך. בכנס הוקם ביתן של המוסד לבטיחות אשר יצגו בו מדריכי הבניה: נחום רוזנברג, מוטי סולטני ופייסל פלאח.

 
אלון פל, סמנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות בניה בטוחה בתוכניות תמ"א 38


נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק, פתח את הכנס בדבריו: "למרות שאין לנו חובה רגולטורית לעשות זאת, ההתאחדות השקיעה עד היום מיליוני שקלים בתחום זה".

ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אמר: "בעיניי הממשלה היא האחראית בראש ובראשונה למצב בתחום הבטיחות בעבודה בענף הבנייה. המדינה צריכה להסדיר רגולציה, לענות על הצרכים שלהם, יום יום אנשים יוצאים לשטח ולא מוגנים".

חבר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ אייל בן ראובן, ציין כי בראש השינויים אליו מכוונת ועדת העבודה הפחתה משמעותית בתאונות בתוך חודשים ספורים. "אנחנו מכוונים להורדת מספר ההרוגים בתאונות בענף הבנייה למספר חד ספרתי בתוך שנתיים. לא נגיע לאפס הרוגים, זה היעד. המטרה השנייה היא להפוך את ישראל למובילים בעולם בתחום תרבות וניהול העבודה. לתוכנית אגב קראתי אפס תאונות - ובונים בטיחות חדשה.
 
בהמשך התקיימו הרצאות מקצועיות נוספות:

 
  • בטיחות באתרי בניה בעיני מינהל הבטיחות – מר יבגני ספיבק, מפקח עבודה אזורי מחוז הדרום, משרד הכלכלה.
  • ניתוח אירוע תאונה באתר בניה – מר דוד כץ.
  • חסכו כלכלי בניהול הבטיחות באמצעים טכנולוגים – מר מתי רביבי.
  • ניהול בטיחות משלב התכנון ועד לגמר הבניה – מר אורי אוריאלי.
ד"ר סמי סעדי מנהל מחוז חיפה המוסד לבטיחות וגיהות אלון פל, סמנכ"ל; ד"ר אורנית רז, מנכ"לית; אנדרי מטיאס, ראש מינהל הסברה; 
נחום רוזנברג, מוטי סולטני, מדריכי בניה של המוסד לבטיחות ולגיהות
 

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה