כניסה הרשמה צור קשר

ראיון ברדיו - חוקים תקנות ותרבות הבטיחות בעבודה

 

עודכן ב:21/11/2016

 

ראש מינהל תפעול במוסד לבטיחות ולגיהות מר שוקי דוניצה, מתראיין בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM 102, בנושא חוקים, תקנות ותרבות הבטיחות בעבודה.

בפתיחת דבריו שוקי מפרש את המילה גיהות "בריאות תעסוקתית" ומסביר על פעילות מדריכי המוסד לבטיחות ולגיהות בכל עונות השנה. יום יום יוצאים המדריכים לביקורי שטח בכל אזורי ארץ: למפעלים, אתרי בניה וכו'. המדריכים שוקדים ועמלים בהסברה, הדרכה למנהלים וממוני בטיחות "איך למנוע תאונות עבודה ומחלות מקצוע".

שוקי מציין את חובתו של המעביד לדאוג לבטיחותו ובריאותו של העובד על פי חוק וגם כחובה מוסרית. המעסיק צריך לדאוג שבסוף היום העובד יוכל לחזור הביתה בריא, בטוח ושלם. זכאות העובד לקבל הדרכה על פי חוק, לקבל ציוד ואמצעי מיגון אישי, כלי עבודה ומלאכה תקינים כדי שלא יפגע במהלך העבודה.

אחריותו של העובד במקום העבודה:

 
  • להיות נוכח בכל מועד בה ניתנת הדרכה.
  • חובתו להשתמש באמצעי המיגון אישי שמספק לו המעביד.
  • חלה עליו חובה לא לפגוע באמצעי המיגון של מערכות כמו מגן מפני מסור, הזזתו או ניסיון לאלתר דבר שיכול לפגוע בבריאות העובד.

שוקי מזכיר חוק שלא עולה ברגע ראשון ברמת חשיבותו אבל הוא בהחלט מרכזי וחשוב. חוק שחקקה חברת הכנסת שלי יחימוביץ בנושא "הקופאיות". חוק שקובע כי חובה לספק לכל עובד/ת כסא לישיבה עם סידור לרגלים. החשיבות בישיבה נכונה לאורך זמן היא קריטית לבריאותו של העובד.

שוקי מסכם: "זוהי רק דוגמא קטנה לנחיצות של חוקים שהתפקיד שלהם בעצם לשמור על בטיחות החיים והבריאות של העובד".


לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:יח' אינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה