כניסה הרשמה צור קשר

ראיון עם ד"ר מירב פז - מרכז המידע של המוסד לבטיחות וגיהות ובטיחות עם חומרים כימיים

 

עודכן ב:07/11/2016

 

בראיון בתוכנית הבוקר של דליק ווליניץ ברדיו FM 102 מסבירה ד"ר מירב פז ממרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות על תפקידו של מרכז המידע כסמכות מקצועית המספקת מידע עדכני לעובדים ומנהלים, אנשי בטיחות והקהל הרחב בנושאים של בטיחות וגיהות ובמיוחד בכל מה שקשור למניעת תאונות עבודה ומחלות מקצוע והקטנת הסיכונים במקומות העבודה.  

ד"ר פז מציינת כי החשיפה לחומרים מסוכנים במקומות עבודה גדלה כל הזמן בשל גידול בייצור חומרים כימיים חדשים. חומרים כימיים עשויים להיות מסוכנים משני היבטים עיקריים:
 
  • פגיעה בבריאות
  • נזק לרכוש/סביבה (תאונות כגון: דליקה, פיצוץ, זיהום)
 
ולכן חשובה המודעות לסיכונים כימיים בעבודה, גם במקומות עבודה שעיקר עיסוקם הוא לאו דווקא טיפול בחומרים כימיים לכשעצמם, כמו לדוגמא עובדי ניקיון החשופים לחומרי ניקוי או נגרים וצבעים החשופים לצבעים, דבקים ומדללים. היא מזכירה עובד שפיתח אלרגיה למתכת כרום כאשר עבד כמאבטח. הוא החליף את מקום עבודתו אך חזר לסבול מתסמיני האלרגיה כאשר עבד עם כלי עבודה שונים. מידע שאותר במרכז מידע הראה כי כלי העבודה הספציפיים עשויים מסגסוגת המכילה כרום ולכן כדאי שהעובד לא יבוא במגע ישיר איתם.

חשיפה לחומרים כימיים בעבודה נעשית בדרך כלל דרך מגע עם העור או העיניים או בשאיפה. חומרת ההשפעה של החשיפה תלויה בריכוז החומר, בתדירות החשיפה ובתנאי העבודה, ויכולה להתבטא בגירוי קל, במחלה יותר קשה כמו  סרטן ואפילו במוות.

ד"ר פז מסכמת: כי הצעד הראשון לעבודה בטוחה עם חומרים כימיים הוא תמיד מודעות לסיכונים והדרכת העובד. ולכן בכל  מקרה של ספק לא כדאי להסס ועדיף לברר בטלפון 9214*, באפליקציה או במייל (והשירות ככלל ניתן בחינם). חומרים כימיים זה לא סוף העולם אבל צריך לדעת איך לעבוד איתם. ובהחלט אפשר  לעבוד עם חומרים כימיים ולהישאר בריאים וגם שלא ייגרם נזק לסביבה. 


לראיון המלא לחץ כאן

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה