כניסה הרשמה צור קשר

ד"ר אשר פרדו מתראין בערוץ 10 בנושא הסכנות שבחומר האסבסט ופעילות המוס"ל

 

עודכן ב:03/11/2016

 

ד"ר אשר פרדו מנהל מחלקת מחקר במוסד לבטיחות ולגיהות התראיין בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10 ביום 19.10.16. בראיון מסביר אשר מהו אסבסט שבעבר שימש כחומר לבניה ובידוד, מה השפעותיו ומה הסטטוס שלו כיום במדינת ישראל.

ד"ר פרדו ציין שמזה קרוב ל- 20 שנים נאסר הייבוא והשימוש באסבסט הן פריך והן אסבסט-צמנט. כיום המעורבות היחידה עם  אסבסט פריך היא בזמן פירוק מבנים או חלקי מבנים, או שכבות בידוד והובלת פסולת אסבסט. הפירוק של אסבסט-צמנט נעשה למבנים שבורים או מתפוררים, או לאחר שריפה כאשר הפירוק והפינוי נעשים בהתאם לתוכנית ברורה ובכפוף להיתר ופיקוח של המשרד להגנת הסביבה ומשרד העבודה והרווחה באמצעות קבלנים ומפקחים מורשים בהתאם למקרה. במבנים שבהם האסבסט-צמנט שלם וללא שבר ואינם פגועים או שרוטים יש לעתים העדפה לא לגעת במבנה כדי לא לגרום לפיזור סביבתי של סיבי האסבסט באוויר.

כמובן שהסיכון לפיזור סיבי אסבסט קיים גם בזמן ביצוע עבודות מכניות, כגון קידוח או ניסור, במבנים המכילים  אסבסט (בעיקר אסבסט-צמנט).

אירועי תחלואה או תמותה שעלולים להיגרם מאסבסט נחקרים להוכחת קשר סיבתי בין החשיפה למחלה על פי מספר עקרונות. למחלות ריאה הנגרמות מאסבסט קיימת תבנית ברורה המוגדרת ע"י הרפואה. יש להוכיח שהתקיימה חשיפה וגם משך החשיפה משמעותי.

אשר מסכם: "אולי עדיין קיים חוסר מודעות בנושא סיכוני החשיפה  לאסבסט". אנחנו במוסד לבטיחות ולגיהות עוסקים בנוסף להדרכה והסברה על סיכוני בטיחות וגיהות במקום העבודה גם בהסברה והדרכה בסיכונים הקיימים מחשיפה לאסבסט ובהמלצות מעשיות לטיפול בהסרת הסיכונים.

 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה