כניסה הרשמה צור קשר

דיון בכנסת בנושא היעדר הטיפול באסבסט בנהריה

 

עודכן ב:15/07/2008

 

וועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה אתמול (שני) "דיון מהיר" בנושא היעדר הטיפול באסבסט בנהריה. מנתוני משרד הבריאות אשר הוצגו בוועדה עולה כי התחלואה בסרטן ריאות בקרב תושבי נהרייה אשר נחשפו לאסבסט גבוהה פי עשר מכל מקום אחר בארץ. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי ניתן לייחס ל-70% ממקרי סרטן מסוג מזותליומה לחשיפה לאסבסט. עישון צוין כגורם המכפיל את הסיכון.

מהדיון בוועדה עלה כי הטיפול בנושא האסבסט בנהרייה "נופל בין הכיסאות". מצד אחד ניצב המשרד להגנת הסביבה, שם טוענים כי הבעיה בנהרייה היא חלק ממפגע כולל באזור הגליל המערבי ו"זה הפרויקט הגדול ביותר שהמשרד מתכוון להוביל", דברי תמר בר און, ראש אגף אבק מזיק במשרד להגנת הסביבה. עוד סיפרה בר-און שעל פי סקר שבוצע לאחרונה נמצא כי ישנם מאות אתרי אסבסט על פני שטח של 70-150 אלף קוב, כמחציתם בחצרות פרטיות של תושבים. יו"ר וועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, ביקר בחריפות את עמדת המשרד ואמר "כבר 14 שנה אנשים מתים ואתם מדברים בלשון עתיד - זו אדישות בלתי נסבלת".

מעברה השני של בעיית הטיפול בנושא ניצבת עיריית נהרייה. המשרד להגנת הסביבה העביר 3 מיליון שקל לעירייה לשם טיפול באסבסט. הכסף לא נוצל, לטענת מנכ"ל העירייה - מאחר ויועד ל-3 אתרים ספציפיים, אשר בשניים מהם כלל לא נמצא אסבסט. כמו כן, העיד מנכ"ל העירייה, דני חמיאס, כי בתקציב העירייה "אין אגורה שחוקה שמוקדשת לנושא", כדבריו. "ואתם ישנים עם זה טוב בלילה?", שאל בתגובה ח"כ פינס את חמיאס, "הסכום שהועבר על ידי המשרד להגנת הסביבה הוא טיפה בים וגם זה לא נוצל בגלל כשל בירוקראטי. תושבים משלמים בחייהם על המפגע ובמקום לרוץ משר לשר בבקשה לתקציב, העירייה עסוקה בלשתול פרחים ולשפר את פני העיר", דברי ח"כ פינס. יוזם הדיון, ח"כ יוסי ביילין הוסיף כי "הרצון של העירייה למנוע פאניקה ופגיעה בתיירות הוא כנראה אחת הסיבות לכך שנושא זה לא זכה עד היום לטיפול החירום שהוא ראוי לו".

בדיון הוחלט כי וועדת הפנים תכונן וועדת מעקב לטיפול בבעיית האסבסט בנהריה אשר תפקח על התקדמות הגורמים השונים. לצד דברי הביקורת שהשמיע חברי הכנסת בתגובה לתמונת המצב שהוצגה, פנתה וועדת הפנים לשר האוצר בדרישה להקצות מיידית תקציב לטיפול בנושא. כמו כן, פנתה הוועדה לראש עיריית נהרייה בדרישה להקצות סעיף לנושא בתקציב העירוני. "מקווה שכל הגורמים יתעשתו ויבינו שיש דברים שאסור לתת לבירוקרטיה להרוג", סיכם יו"ר וועדת הפנים את הדיון.

 

מקור:ערוץ 7 (חזקי עזרא).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע