כניסה הרשמה צור קשר

בבניין לא בוצעה הארקה - גיא נגע במזגן והתחשמל למוות

 

עודכן ב:14/07/2008

 

אסון בדירה בבאר שבע: גיא לוי, סטודנט באוניברסיטת בן גוריון, התחשמל ביום חמישי למוות בדירתו לעיני שותפו, לאחר שנגע במזגן. בדיקת חברת החשמל העלתה כי בדירה לא בוצעה הארקה, הנדרשת כאמצעי בטיחות למניעת התחשמלות. אמש (א') הובא לוי למנוחות בבית העלמין בראשון לציון, עיר מגוריו. המשטרה חוקרת.

המקרה המצער אירע סמוך לשעה 22:30, בדירתם השכורה של לוי וגרין, סטודנטים לתעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון, בשכונה ו' בבאר שבע. "גיא קפץ והשתולל עם הכלב", מספר גרין. "הוא נתלה יחף על הפרגולה שעומדת בחצר, הנשענת על מוטות חיזוק מברזל הניצבים לרוחב. בזמן שהוא נתלה על המוט, אחת מרגליו נגעה במזגן שהיה כבוי ופתאום הוא קיבל זרם חשמלי חזק, התכווץ והשמיע צעקה.

לוי נותר אוחז בחוזקה את העמוד, כשהוא מחוסר הכרה, בזמן שגרין רץ מיד אל המפסק החשמלי כי להורידו ולקרוא לעזרה. "כשהורדתי את המפסק האחיזה של גיא במוט השתחררה והוא צנח ארצה. הבנתי שאי אפשר לגעת בו כי זה כמו לגעת באש. אחרי כמה דקות הגיעה ניידת מגן דוד אדום, שניסתה לבצע בו החייאה - אבל לא היה על מה לדבר".

לדברי גרין, "בגלל שלא היתה הארקה, גם אם המזגן לא פעל, היתה בו עוצמה של כ-200 וולט שרק חיכתה להשתחרר. ברגע שרגליו נגעו במזגן בזמן שהוא אוחז במוט הפרגולה, נסגר מעגל חשמלי והוא התחשמל". הוא מספר כי בעבר היו בדירה בעיות חשמל, אולם "לא ייחסנו לזה חשיבות גדולה. לא ידענו על הסכנה שאין הארקה בכל הבניין".

בעקבות האירוע פתחה המשטרה, לצד חברת החשמל, בחקירה כדי לבדוק האם מדובר ברשלנות של בעלי הנכסים בבניין. על פי ממצאי הבדיקה בכל הבניין כולו לא בוצעה הארקה - חיבורו של מכשיר חשמלי אל הקרקע כאמצעי בטיחות. כבר מחר בבוקר תבוצע העבודה הנדרשת, עד אשר תאושר מחדש תקינותו של הבניין.

 

מקור:ynet (רועי מנדל ויונת אטלס).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע