כניסה הרשמה צור קשר

כנס הבטיחות ה - 17 של המוסד לבטיחות ולגיהות - סיכום

 

עודכן ב:19/11/2014

 



 

 

   
כ - 1000 ממונים על הבטיחות בעבודה, בעלי תפקידים העוסקים בבטיחות ובגיהות, מנהלים, יועצים ועובדי המוסד לבטיחות ולגהות השתתפו בכנס ה-17 של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף קרן מנוף של המוסד לביטוח הלאומי. המוסד חגג השנה את שנתו ה- 60. בין המברכים בכנס ה – 17 היו: מר נפתלי בנט, שר הכלכלה, מר צבי אורן, נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, מר אבי נוסנקורן, יו"ר ההסתדרות החדשה, ח"כ משה מזרחי, פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מר שלום שלמה, יו"ר מועצת המוסד לבטיחות ולגיהות.


מר ישראל שרייבמן, מנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות ולגיהות, פתח את הכנס בברכת פתיחה וציין בין היתר את הדברים הבאים: "המוסד לבטיחות מציין השנה 60 שנה להיווסדו, 60 שנה של עשייה מקצועית של עובדיו המסורים שתרמו רבות להבאת נושא הבטיחות על סדר היום של המשק בישראל. אנו מאמינים בחזון של : "אפס" נפגעים בעבודה. להשגת החזון אנו פועלים לשינוי תרבות הבטיחות – במעגל חיים רחב בשותפות מלאה עם כל העוסקים בנושא במשק. מטרתנו – "הלחם והחמאה שלנו" – קידום תנאי הבטיחות והגיהות בתעסוקה באמצעות הסברה, הנחייה, יעוץ והדרכה.

כדי לתת מענה גיבשתי בימים אלה תוכנית עבודה לשנת 2015 הכוללת:

 
  • מתן מענה הולם במסגרת "סל בטיחות" לכל ענפי המשק, במגבלות הקיימות, תוך מתן עדיפות לענפי הבניה והחקלאות ולמקומות עבודה בגודל בינוני ומטה.
  • המוסד ייזום פעולות חדשות ברמה ארצית שמטרתן למנף את הבטיחות והגיהות במשק.
  • תמשך פעולות המחקר תוך מתן עדיפות למניעת מחלות תעסוקתיות.
  • תימשך תנועת ההסברה , הפרסום והחשיפה באמצעי התקשורת.

מבחינת יעדי הפעילות, תינתן עדיפות מיוחדת להגברת הבטיחות באתרי בניה: עבודה בגובה, מניעת מחלות ריאה לעובדי אבן ושיש, ותינתן עדיפות לנושאים כגון: בטיחות בעבודה בגז טבעי, מנהור, ארגונומיה, קרינה לא מיננת. 
 
ברצוני לברך במעמד זה את ממוני הבטיחות שמהווים את השדרה הקדמית לקידום הבטיחות במשק שפועלים בתנאים ארגוניים קשים ומצליחים להעלות את המודעות במקומות העבודה ולקדם את ניהול הסיכונים שם. הערכה לעובדי המוסד, שהוכיחו בעשייה רבת שנים את מקצועיותם שתרמה לירידת שיעור הנפגעים בתאונות עבודה במשק באופן משמעותי (מעל 30%) לאנדרי מאטיאס ולכל הצוות שסייע לו בארגון הכנס ברכות והערכה ולכל אורחינו כנס מעניין ומהנה." אמר מר שרייבמן

שר הכלכלה נפתלי בנט ציין בכנס את חשיבותה הרבה של עבודת אנשי המוסד לבטיחות ולגיהות ואמר "אתם מקיימים מצווה יום יומית של שמירה על חיי אדם". עוד אמר שבטיחות צריכה להיות דרך חינוך לערכים ובאמצעות הדגשת האחריות של העובדים והמנהלים. "אם אין אחריות שום דבר לא יעזור".

צבי אורן נשיא לשכת התיאום של הארגוניים הכלכליים אמר כי הנוכחות המרשימה של המשתתפים בכנס מעידה על חשיבות הנושא. עוד אמר כי בעיניו הטיפול ב"נושא הבטיחות זאת לא הבעיה זה הפיתרון", שכן מניעת תאונות עבודה יכולה לשפר את כושר התחרות ע"י זה שנימנע נזקים. הוא ציין כי בכוונת התעשיינים לבצע פילוט במשותף עם המוסד לביטוח לאומי שבו תפעל תוכנית להקטנת תשלומי המעסיק במפעלים קטנים לביטוח הלאומי במקומות שבהן יהיו פחות תאונות עבודה.

פרופ' שלמה מור יוסף מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי אמר כי בכוונת המוסד לתקצב יותר פרויקטים מיוחדים על מנת לשפר את הבטיחות בעבודה.

חבר הכנסת משה מזרחי ציין את הנזק העקיף שתאונות העבודה גורמות למשק באובדן מיליוני ימי עבודה וציין את המחויבות של הכנסת לקידום הבטיחות בעבודה, למדינה יש אינטרס עליון שלא יהיה נזק למשק.

אבי ניסנקורן יושב ראש ההסתדרות החדשה אמר "נושא של בטיחות וגיהות הוא נושא מרכזי בתעשייה הישראלית הוא נושא ערכי וחברתי אחד מהמטרות של ההסתדרות".


בכנס, התקיימו מספר מושבים בנושאים שונים כגון:

 
  • ניהול הבטיחות בתעסוקה
  • בריאות העובד
  • הגורם האנושי
  • פרויקטים נבחרים לקידום הבטיחות של קרן מנוף
  • יישומים מוצלחים
  • תקשורת ואינטרנט בבטיחות

רשימת המציגים והמצגות במושבים השונים יפורסמו בימים הקרובים באתר הכנס


פאנל המברכים (מימין לשמאל) ישראל שרייבמן - מנכ"ל בפועל של במוסד לבטיחות ולגיהות, נפתלי בנט - שר הכלכלה,  צבי אורן - נשיא לשכת התיאום,
שלמה מור-יוסף - מנכ"ל ביטוח לאומי, אבי ניסנקורן - יו"ר ההסתדרות החדשה, משה מזרחי - חבר כנסת



ישראל שרייבמן, מנכ"ל בפועל של המוסד לבטיחות פותח את הכנס


משתתפי הכנס במליאת הפתיחה


מנחת הכנס - אורלי וילנאי


מבקרים בתערוכה הצמודה לכנס



 
עובדי המוסד לבטיחות ולגיהות בביתן המוסד בתערוכה

לתמונות נוספות מהכנס - לחץ כאן

 

שלח להדפסה